מבוא

עמוד:9

מבוא - מכשירין 9 ציעות אותה הבחנה בבחינת אסון של ממש . משניות מספר שלא נכתבו על רקע תקופת חירום מ פחות או יותר, ביניהן : ו ) . בכך יש מחלוקת אם זה נחשב"א מ" . מי שנופח בעדשים לבדקם ותוך כדי כך מרטיב אותם ( פ 3 לרצונו . ד ) , ללא"א מ" . אבל מי שמנער ירק והמים יוצאים ומרטיבים הדבר נחשב לנתינת מים מרצון ( פ 4 וש להרטבת כל הפרות, אבל המים הם לרצון . מחלוקת . המחלוקת שם היא רק עד כמה צריך לחש קשה למצוא הבדל משפטי בין שני המקרים הללו . לרצונו ) הוא מצב שבו הרטבת החיטים היא – ( "כי יותן""רצון"ד ההגדרה היא כנראה ש"ג מ" . בפ 5 לרצון הבעל, אבל לא לרצונו לטובת החיטים אלא לרצונו בכלל, ודי בכך . זו הגדרה מעט רחבה יותר א להלן . 6מזו שב ו ל א נ ק ט וא הגדרת הרצון היא שהבעלים עשו מעשה העשוי להוביל להרטבת המים"ג מ" . בפ 6 7 אף שאין כאן מעשה ישיר וגם לא מחשבת רצוןב א מ צ ע י ם נ ג ד ה ר ט ב ה , . ח ועוד ) והיא שאם רצונו"א ; מ"ד מ"ה ; פ"ג מ"ג ( פ"ד מ"משתמעת מפ"לרצונו"א . הגדרה שונה של 6 שרצה שייעשה משהו לפרות המחייב הרטבה אך לא היה רצונו בשהיית הפרות במיםבמים עצמם או ח אין זה נחשב לרצונו . נראה שיש בכך מחלוקת משניות, אם"מ - ו"ה מ"אין זה מכונה "רצונו", אבל בפ ב אבחנה בין"ד מ"כי בדוחק ניתן למצוא הבדלים בין המקרים . לעיל ראינו שבמקרה כזה מוצעת בפ ים ומשקים טמאים, אבחנה שאיננה בסעיף זה . ברור שגם שתי הקביעות הללו סותרות . משקים טהור ב . ניסוח אחר הוא שאם רצונו להשתמש במים למטרה כלשהי הרי זה לרצונו, אך אם רצונו למנוע 6 8 ד ) "מ - ג"ד מ"את נזקי המים ולשם כך הם הופנו למקום אחר והרטיבו פרות, אין זה לרצונו ( פ . זו ב . "ו מ"א ) , ושנויה במחלוקת בפ 6של האבחנה הקודמת ( אבחנת משנה ג . ירידת מים ( או שאיבתם ) כאשר היא באה כתוצר לוואי של פעולתו ; כאן מוצעות שתי אבחנות 6 ח ) , ואם אינה הכרחית אין זה"ג מ"ו ; פ"מ - ג"ה מ"נוספות : אם זו תוצאת לוואי הכרחית הרי זה רצונו ( פ . 6"כלל"אות הקודמות של לרצונו . אבחנות אלו חסרות בדוגמ ד . מעט מים שניתנו מרצון אך למטרה אחרת ( לרבץ את הגורן ) אינן מכשירות לקבל טומאה, אולי 6 ג ) . אבל בתוספתא שנינו : "ב מ"משום שהכמות קטנה ורוב הסיכויים הם שהמים לא נגעו בפרות ( פ 9 פסוללהביאובמשכים,יותןבכישהואגרנואתבמרביץשמעוןלרביחכמיםמודים" בשבילאם ) . 476ג, עמ' "ב ה" ( פ"יותןבכיאינולמלאכתושילךבשבילואם,יותןבכיזההריעליהןשיטח די ברצון הקשור למים גם אם אין הוא נוגע לפרות . זו הצגה קיצונית של היעדר חלוקה – ז "ד מ"ה . פ 6 ניות מתחילת פרק ד שנויה כבר . אם משהו שנוגע למים היה לרצונו הפרות טמאים . במש"רצונו"של עמדה זו, אבל המקרה שבמ"ד קיצוני הרבה יותר . 7 ג . " ה מ "לסיכום ביניים ראו פירושנו בסוף פ 8 שם הצבענו על דעות שונות בנושא . . ג ) " ד מ "וראו פירושנו למשנה זו ( פ 9 ר לאסוף גזרי עצים שפוסלו, כלומר, וכן בכתב יד וינה . כלומר מי שיצא בבוק"להביא פסל" ש "בר . ראו פירושנו למשנה . נה רטב תי והעשבים רטובים ואי אפשר שרגליו ורגלי הבהמה לא ,נכרתו מהעץש

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר