נושא שני: פתיחת שנת הלימודים – השיעורים הראשונים של היום הראשון

עמוד:15

נושא שני : פתיחת שנת הלימודים – השיעורים הראשונים | 15 עצמם ובין התלמידים למורים . מדי פעם בפעם ( בסיום כיתה ו', בסיום כיתה ט', בהעתקת מקום המגורים, בחלוקה להקבצות וכן הלאה ) יש צורך בפעילויות מוגברות שיאפשרו לתלמידים ולמורים למצב את עצמם מחדש . התחלות חדשות במערכת החינוך אינן זרות לקוראי פרק זה, בין שחוו זאת כתלמידים ובין שחוו זאת כמורים . על כן מערך שיעור זה מרובה בהצעות, וכל קורא יוכל לבחור את הרלוונטיות לו . מטרתנו היא להציג אפשרויות ליצירת אווירה נעימה בכיתה, שתאפשר למידה תוך כדי שיתוף פעולה בין הלומדים . הדבר מצריך הבנה שיש צורך לנסח כללים ברורים, שיאפשרו לכלל תלמידי הכיתה ולכל פרט בה להגיע ללמידה משמעותית ולקיים את הכללים הללו . המפגש מאפשר : 1 . להתנסות בסדנאות היכרות . 2 . להתנסות בסדנאות של החזון, של החלום או של הציפיות . 3 . להתנסות בבניית אמנה כיתתית . מטרות הפעילויות במפגש : 1 . לערוך היכרות עם מעברים ממסגרת למסגרת כפי שתלמידים חווים אותם . 2 . לערוך היכרות בין המשתתפים באמצעות פעילות בדרכים יצירתיות ובאופן שישתף כל אחד מהנוכחים תוך כדי התחשבות בשונוּת ביניהם . 3 . ליצור חוויית פתיחה נעימה שתוביל לאקלים כיתתי תומך ונעים . 4 . לברר לעצמי את החזון, את החלום או את הציפיות שלי ולהציג אותם . 5 . להגדיר מסגרות, כללי התנהגות, כללי למידה, דרכי קשר וזמני קשר, כולל התייחסות לכלים המתאימים, למשל דף מידע ( טלפונים, דוא"ל, סיסמאות ) . לנושא זה שני חלקים ודיון מסכם : חלק א' – היכרות עם תלמידי הכיתה ועם המורים בדרך חווייתית . חלק ב – בחירה מתוך שלוש אפשרויות : אפשרות ראשונה – סדנאות בבניית חזון, חלום וציפיות . אפשרות שנייה – היכרות ובנייה של כללי ההתנהלות ושל המסגרות ובניית אמנה . אפשרות שלישית – מכתב לתלמידים החדשים ודיון בעקבותיו ( נספח 3 ) . דיון מסכם בדבר החשיבות הנודעת לשיעור הפתיחה של שנת הלימודים .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר