נושא ראשון: השותפים לעשייה החינוכית – יחסים בין־אישיים

עמוד:9

נושא ראשון : השותפים לעשייה החינוכית – יחסים בין-אישיים | 9 2 . ליצור מאגר פתרונות אפשריים לדילמות המועלות בשיעור והעוסקות במערכות יחסים . בנושא זה מוצגים שני מפגשים : מפגש 1 – מיפוי השותפים למעשה ההוראה . מפגש 2 – ההיבט הרגשי של מערכות היחסים . מפגש 1 – מיפוי השותפים למעשה ההוראה הנחיות למשתתפים הנחיות והערות למנחי הפעילות משימה 1 : מיהם השותפים לעשייה החינוכית בבית הספר ? בנו מפת מושגים המקשרת בין השותפים . כתבו על כל חץ מילה או כמה מילים המתארות את סוג הקשר . לדוגמה – על החץ בין מורה למנהלת יהיה כתוב ׳מתן הוראות׳, כאשר ראש החץ מכוון למורה . מורים רבים אינם מודעים למורכבות מערכות היחסים בבית הספר ולהשפעה שלהם הן על ההוראה בכיתה הן על ניווטה כתוצאה מכך . מטרת התרגיל היא להעלות את מודעות המשתתפים למורכבות זו . משימה 2 : נצפה יחדיו באירוע ׳יש גבול׳ מהדקה השלישית עד סוף הדקה השישית ( 05 : 3 – 55 : 5 ) : http : / / www . youtube . com / watch ? v = mnLi We_iFwc מהי הבעיה המרכזית העולה מתוך אירוע זה ? המשך : http : / / www . youtube . com / watch ? v = 1 WA gDaeqKMY ומה חושבים ואומרים התלמידים ? http : / / www . youtube . com / watch ? v = O_0 F QYmbA2 U דיון : התבוננו במפה שיצרתם – האם כעת תרצו לשנות בה משהו ? בשני האירועים מדובר בגבולות האחריות של כל אחד ואחד מן המשתתפים .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר