|
עמוד:10
השיעורים המתווכים בידי המורות והמורים , הגננות והגננים . אם יינתנו להם כלים מתאימים כמו מסע חשיבתי או למידה דינמית , לא יהיה צורך בצבא של מומחים בשכר . אנשי החינוך עצמם הם אלה שיפתחו את השיעורים ביצירתיות רבה ובהתאמה לאוכלוסיות הלומדים בכיתותיהם . השימוש בכלים של מסע חשיבתי ולמידה דינמית מאפשר למורים ליצור שיעורים יצירתיים ומגוונים , שמועשרים מאוד בעת השיח המתווך בכיתות . הם יכולים ליצור את האינטראקציות הלימודיות המתאימות להוראת התוכן הנדרש , להאזין למגוון נקודות המבט שמועלות בכיתה ולשוחח עם הלומדים השונים תוך התייחסות אל מקומם הריאלי . בשנים האחרונות הייתי עד למאות רבות של מסעות חשיבתיים ויישומים של למידה דינמית . אלה פותחו בשיעורים ובהשתלמויות שהעברתי באוניברסיטה העברית בירושלים ובמכללות לחינוך דוד ילין ואורנים שאני מלמד בהן כעת . אני יכול לקבוע שאנשי החינוך מסוגלים לאפשר ללומדים בכיתותיהם לבטא את תובנותיהם ותחושותיהם ביחס לנלמד . למדתי ואני לומד רבות מהשיח עם הסטודנטים בשיעורים ומההתנסויות שלהם בכיתות ובגני הילדים . תוצרים של עבודתם במסגרת כיתתית ובעבודה פרטנית עם לומדים מוצגים בספר . עם השנים מתרבים התוצרים הראויים של הסטודנטים , והיו לי לבטים רבים לפני שהחלטתי לכלול בספר תוצרי למידה מסוימים ולא אחרים , טובים לא פחות . הקושי המבורך הזה מעיד על יעילותה של שיטת ההוראה שתוצג להלן . הספר שלפניכם מציע לאנשי חינוך כלים שיאפשרו להם ליצור הוראה קשובה בנושאים ובתחומי לימוד שונים , עם מגוון של אוכלוסיות לומדים בכל הגילים .
|
|