|
עמוד:5
תודות תהליך ההיריון והלידה של ספר זה היה ארוך . הספר נכתב במשך שמונה שנים , ועל כן לא מפתיע שרבים וטובים תרמו וסייעו לאורך הדרך . לכל אלה ברצוני להודות מעומק הלב . ראשית ברצוני להודות לסטודנטים הרבים להוראה , למורים ולגננות , שבמהלך השנים יישמו את הרעיונות של ההוראה הקשובה ויצרו עם תלמידיהם מסעות חשיבתיים ואינטראקציות מתווכות של למידה דינמית . מדובר בעיקר בסטודנטים שלמדו אצלי במכללת דוד ילין ובמכללת אורנים , במורים ובגננות מאזור ירושלים וכן באנשי חינוך שהיו שותפיי למחקר במחלקה להוראת המדעים באוניברסיטה העברית בירושלים . מכל אלה למדתי ואני לומד רבות . הספר לא היה יוצא לאור ללא תמיכתם העקבית של עובדי הוצאת הספרים במכון מופ " ת . לאורך השנים זכיתי לאוזן קשבת ולתמיכה מצד ראשת ההוצאה והעורכת הראשית לשעבר , ד " ר יהודית שטיימן , ומצד העורכת האקדמית ד " ר אריאלה גדרון . הן הנחו אותי בחוכמה , באמפתיה ובסבלנות . אריאלה סייעה לי לעצב את הספר , ואילו יהודית העירה הערות חשובות בשלבים מתקדמים של הכתיבה . ברצוני להודות גם לחני שושתרי , רכזת הוצאת הספרים של מכון מופ " ת , לעורכת הלשון האחראית , מירב כהן - דר , ולגרפיקאית אורית לידרמן על תרומתן לספר . אפרת נבו , שותפה למחקרים , קראה את הספר בשלביו השונים והעירה הערות חשובות . תודה מיוחדת לעורכת הספר , מיכל קירזנר - אפלבוים , שקראה אותו בעיון רב כמה פעמים , חשבה לעומק על כל מרכיב בספר , תמכה ועודדה , ואף לא היססה להציע למחוק חלקים לא מתאימים ולבצע שינויים במבנה הספר . הערותיה והצעותיה היו ראויות ומועילות . ולבסוף , תודה גדולה לפנינה , אשתי האהובה וחברתי לחיים . פנינה עודדה אותי להמשיך במסע הארוך , שמטבע הדברים היה מלווה בעליות ובירידות . ניסיונה המקצועי בהוראה ובהכשרת מורים ונקודת מבטה החדה פקחו את עיניי ואפשרו לי להתקדם לכיוונים שלא חשבתי עליהם קודם לכן .
|
|