פתח דבר המפגש הגורלי

עמוד:12

נקמה . ההבדל הבולט מתייחס לחומרת העונש : בעוד שבגין מעשה דומה אלאור קיבל 18 חודשי מאסר , אני קיבלתי מאסר עולם – זהו הבדל של שמיים וארץ " . ע ' : " האם שני המקרים התבצעו לדעתך על רקע אידאולוגי ? " . י ' : " המילה ' אידאולוגי ' כללית מדי . אם היינו מדינת חוק מתוקנת – שמטילה מאסר עולם או גזר דין מוות על מחבלים , ובכל מקרה לא הייתה מעניקה להם תנאי מלון חמישה כוכבים בבית הסוהר ומשחררת אותם מסיבות שונות אחרי זמן קצר – ככל הנראה לא הייתי עושה את המעשה . מתוקף הנסיבות הקיימות היום , ' מחבל לא צריך לצאת חי ' . לכן , המניע למעשה אינו ' אידאולוגי ' צרוף . לגבי אלאור , לא לגמרי ברור לי מה משמעות המושג ' אידאולוגי ' בהתייחס למעשהו " . ע ' : " מדוע לדעתך התעורר פער כזה בענישה במקרה של אלאור בהשוואה למקרה שלך ? " . י ' : " המקרה של אלאור חמור לא פחות מהמקרה שלי , מנקודת המבט של בתי המשפט – שהם בעיניי ' ערכאות של גויים ' , ולכן אני פוסל אותם מכל וכול . במקרה שלו , ההאשמה בהריגה ולא ברצח אינה מובנת לי . מתוך יישום החוק ושימוש בכלים משפטיים יבשים , ובהנחה שאלאור לא חש סכנה או איום ובכל זאת רצח את המחבל , היה מתחייב לתת לו מאסר עולם . איכשהו , בפליק פלאק משפטי מופלא , הגיעו להריגה . גם בהתייחס להריגה גזר הדין הוא קל ביותר . ההסבר היחיד שאני רואה לכך הוא שבית הדין הצבאי נעתר ללחצים הציבוריים והפוליטיים והתקפל . כמובן , עיני אינה צרה באלאור ; להפך , הייתי רוצה שהוא יצא זכאי לגמרי , כמו שהיה צריך להיות מצב הדברים גם במקרה שלי " . ע ' : " ובכל זאת , מה שורש ההבדל ? " . י ' : " מבחינה עקרונית , יש בעיה במדינה של אפליית מתנחלים דתיים . במקרה שלי , הכותרת מראש הייתה ' מתנחל דתי רצח מחבל כפות ' . זה מעמיד את הדברים – לפחות לגבי חוגים מסוימים ( כמו התקשורת , הפרקליטות ובתי המשפט ) – באור שונה לגמרי . תאר לך שאת מעשה אלאור היה עושה מתנחל מיצהר . האם גם אז אנשי שמאל ( כמו שלי יחימוביץ ) היו

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר