|
עמוד:8
פרק חמישי : שירת הגוף – תשוקה נשית ומימושה 89 המעטת ״מטען החיים״ ? ; 89 ״יזעק בשרי המתמרד : אתה ! ״ – בין דיבור נרמז לדיבור גלוי ; 91 ״גופך נשפך אלי כסער התזמרת״ – ארוטיקה מתוזמרת ; 93 ״באת אלי את עיני לפקח״ – הגוף הגברי והארוטיקה הנשית ; 97 ״רק ריח הפריחה המאחרת / העיק עלי כגוף אהוב וזר״ – מטפוריקה ארוטית ; 100 ״המית מעמקים שלבשרי״ – תשוקה נשית ומימושה ; 104 ״שכבה הארץ בזרועות שמים״ – ארוטיקה עקיפה ביצירתה המאוחרת של לאה גולדברג 107 פרק שישי : קרון , מסע ומרחב לימינלי – על סמל אוניברסלי ותהליכי חניכה 111 על רכבות , חניכה ולימינליות ; 111 הרכבת ככרונוטופ ספרותי בשירים מוקדמים של לאה גולדברג ; 119 מסעות חניכה ברכבות ברומנים של לאה גולדברג ; 121 כרונוטופ הרכבת – חניכה וסגירת המעגל 133 פרק שביעי : ״ומעיר לעיר [ ... ] אנודה עם שיר״ 139 מסעות מדומים והתנסות אורבנית ; 139 תפאורה שוקטת מול תהומות היגון – החוויה הברלינאית בשירת גולדברג ; 144 נופי עיר או נופי נפש ? ; 148 ״העיר שהיא תמיד עירך״ – ערים נכריות וערים קרובות 157 פרק שמיני : מקברי לילות אל אור הבוקר – על אימאז ' " אובססיבי " אחד בשירת לאה גולדברג 166 האימאז׳ האובססיבי ; 166 ״מאחורי עבי השחור לא ישקר הנצח שלאור״ 167 בין לילה לבוקר – בלשון רבים ; 172 ״ ושב עולה השחר כבד מנשוא״ ; 176 שבחי הלילה , שבחי היום ; 179 שורשי התבנית הבינרית ה״אובססיבית״ ביצירת לאה גולדברג 184 פרק תשיעי : אומרת שיר על סף המוות 187 שירים על סף המוות בתרבות יפן ודוגמאות מן השירה העברית ; 187 זיקותיה של שירת לאה גולדברג המוקדמת והמאוחרת אל נושא המוות ; 190 ״בכל דבר יש לפחות שמינית של מות״ – המוות בשירי הספר שארית החיים ; 196 ״מחר אני אושת״ – שיריה האחרונים של לאה גולדברג 199 נספח : בעקבות לאה גולדברג וגיבוריה בברלין – מסע אישי וספרותי 205 בדרך אל רחוב מוטץ ; 206 99 ״על כן הלכתי לבדי לבית הקפה״ ; 212 אל מחוז ה״סתם״ – גרינאו ; 215 לאן נעלם סבסטיאנוס הקדוש ; 219 אולם ההרצאות מספר 224 300 ביבליוגרפיה 237 מפתחות 247
|
|