|
עמוד:7
תוכן העניינים פתיחה 9 פרק ראשון : משוררת בקהל משוררים – התקבלות שירתה של לאה גולדברג על ידי ביקורת זמנה 17 האומנם ׳עזרת נשים׳ ? – הצגת הסוגיה ; 17 ״יפים ועצובים הם שיריה של לאה״ – התנשאות ואינטימיות בביקורת על שירי לאה גולדברג ; 18 בין ״שירות ענוגות שקופות״ ל״משורר בחסד״ ; 22 ״האינטלקטואלית בין משוררותינו״ – רגש ואינטלקט בשירת גולדברג , על פי הביקורת ; 24 ״משוררת הנשמה הנשית״ – בין דוברת שירית בדויה ובין דמות ביוגרפית ; 25 המשוררת כאמן יוצר – ביקורת ללא פניות מגדריות ; 27 ביקורת חיובית שאינה משוחררת מסטראוטיפים ומדיכוטומיה מגדרית ; 28 המשוררת ודורה הספרותי 31 פרק שני : קול גברי או קול נשי ? על שירים חוצי מגדר 35 משוררת או משורר ? ; 35 המחברת בתחפושת משורר – תגובות על הפולמוס הספרותי ; 39 דוברים חוצי מגדר בשירים על זוגיות ואהבה ; 43 ״שירי מסכה״ בין טקסטואליים חוצי מגדר 46 פרק שלישי : סוד בדמות חידה – דמויות נשיות כאלוזיות תרבותיות בשירים בין טקסטואליים 52 אינטרטקסטים כמסכות – הערות פתיחה ; 52 ״על אי הבדידות הנצחי״ – המצפה והנבגדת 54 ״כי כרת הכורת בגני אגדות״ – בין לכלוכית ליפהפייה הנמה ; 58 ״כל עברך נראה לך / נר שכבה בפנס״ – אנטיגונה וסולוויג ; 66 ״רק לא כפרח על פני המים״ 68 פרק רביעי : ״לבנה היא ולא נאוה״ – שיר השירים כחומר ביד היוצרת 72 לאה גולדברג על מסורת עברית ושירה ; 72 משקעי שיר השירים בשירתה המוקדמת של לאה גולדברג – האומנם שיח אהבה ? ; 74 ״הנך יפה , רעיתי״ – הציטוט הישיר מתוך שיר השירים ביצירת גולדברג ; 78 ״שלמה נטש גנך וגנך פורח ? ״ – וריאציות חתרניות על פסוקי שיר השירים ועל נושא האהבה ; 80 ״לבנה היא ולא נאוה״ – היפוך מלא של פסוקי שיר השירים ביצירת גולדברג ; 84 לא רק אהבה – נוכחות שיר השירים בתודעתה וביצירתה של לאה גולדברג : הערות סיום 86
|
|