גדוד "בני-הטבע" (1936-1926)

עמוד:11

האווירה החכרתלת נעימה מאור , שמחת - חלים וחדווח - נעורים שהורגשו ככל פינה השכיחו מצוקות למיניהן שהיו מנת חלקם של הצעירים בבית או נבית-הספר , היו שלחות קבוצה ושיחות גדוד . היו טיוללם לסביבה הקרובה באותן המסגרות החינוכיות , היתה גם תחרות פנימית כיל הקבוצות שבגדוד בתקופת היותם בשיכבת הכפירים , טהיחה נמשכת ענה שלמה , מל " ג בעומר עד לייג כ-עומר , וכללה שטחי פעולה רבים , הקבוצה המצטיינת צוינה לשבח באספת הקן החגיגית ביער , בעת טיול ל " ג בעומר של כל הקן . באותו מעמר חגיגי , שנמסרו נו גם תפקידים שונים ו חשוכים לפרטים בקבוצות , בגדודים ובקר כולו ( דגלני - קבוצות , םגנים לראעוי - קבוצות רלראשי - גדודים , ראשי -קנוצות וראשי - גדודלם , וג 0 דגלר - הקן וראש - הלך כולו ועוד ) נמ & ר גם אות ההצ-טיינות לקבוצה שזכתה בתחרות השנתית , זו קלבלה דגל חרש רשם חרט , " בר-יונים . את כל אלה נשאה היא בגאווה במשר שנר ; תמימה עד שקבוצה מצטיינת חדשה קיבלה עתה את השם המיוחד , ואילו הקבוצה שפינתה את מקומה וחזרה לשמה ולדלגלה הקודמים . מראשית קיום הגדור היו כבר מקובלות מושכות - קיץ מדי שנה בשנת ולפעמים גם מושבות - חור ^ . היו מושכות עצמאיות של " כנל - הטנעיי וגם משותפות עם גדודים מקבילים מקלבי הגליל , הוא גליל לודזי - קאללש ; בשכבות צעלרות יותר , כקוייבני - הםבע " היו כפירים או צופימ - צעירים , היו נדרך כלל בגליל שני גושי מושכות . במושבה אחת היו חברי קר קאליש וקיני הסביכה ובמו-שבה אחרת היו חברי קן לודז וקיני סביבתה ; ואילו בשיכבת צופים - בוג-רים ובוגריט - מדריכים המושכות הלו משותפות לכל קיני הגליל , לרבות שני הקלנים המרכזיים . טדר היום באותן מושבות - ליץ היה , אפשר להגיד , מטאבדארטי מבחינת המס-גרת וכמובן שונה מבחינת תתוכר , בהתאם לכל שלב ושלב נחלל הגדור , בהת-אם לשיכבה שבה נמצא הגד > ד . " יום " במושבה התחיל ב - 5 או 6 בבוקר ו נמשו עד 9 ויותר כערב , ולפעמים - בשכבות מבוגרות - עוד יותר מאוחר , תקיעת חצוצרה ומפקד - בוקר בישרו

המכון לחקר הציונות והתפוצות ע"ש צבי לוריא


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר