הקדמה

עמוד:12

לצמוח רק במאה הי " ח והי " ט באירופה . אין פירוש הדבר שבני אדם לא עסקו בפעילות מינית לפני העת החדשה , אלא שהדרך שבה הבינו את החוויות הארוטיות שלהם היתה שונה בתכלית מן ההבנה של המיניות בימינו . הסקס הוא אובייקט תרבותי . כשם שההבדלים בין גברים לנשים אינם מסתכמים בהבדלים ביולוגיים בלבד , והם מובנים יותר במונחים של ' מגדר ' , המביא בחשבון את המשמעויות החברתיות שמייחסות חברות שונות לגבריות ולנשיות , המיניות אינה חוויה טבעית , ביולוגית , אוניברסלית . הדרכים שבהן נתפסו ההנאות והסכנות שבארוטיקה בתרבויות שונות ובתקופות שונות היו שונות זו מזו במידה רבה . כוחות חברתיים ופוליטיים מעצבים את המיניות ומקשרים אותה בדרכים רבות משמעות אל יחסי הכוחות הנוגעים למעמד , לגזע , ובייחוד למגדר . ספר זה יראה שהסקס , המגדר והמיניות שזורים זה בזה ; שההבנות התרבותיות של המיניות נבנו מרעיונות נורמטיביים על גבריות ונשיות , כלומר מדרכים ' יאות ' שעל גברים ונשים לנהוג לפיהן . על רקע זה יחקור הספר משמעויות ומאבקים חברתיים ופוליטיים שסובבים סביב מיניות בעולם המודרני , בעיקר – אך לא רק – בעולם המערבי . לכן לא יתמקד בעיקר בהרגלים המיניים הקונקרטיים של בני אדם , אלא דווקא בהעלאת המיניות כשאלה חברתית ופוליטית . פרק 1 בוחן דרכי חשיבה היסטוריות על הסקס , ומתמקד ברעיונות שהתפתחו בעת העתיקה ובנצרות ; פרק 2 מנתח תאוריות , מחלוקות וויכוחים סביב מודלים של מיניות בעת החדשה ; פרקים 4 , 3 ו 5 מפתחים את הנושא העיקרי של המיניות כמקום של מאבק חברתי ופוליטי , ומתמקדים באתגרים ' מלמטה ' דוגמת ביקורות פמיניסטיות של המיניות ( פרק , ( 3 פיקוח המדינה על המיניות ' מלמעלה ' ( פרק , ( 4 ופוליטיקה הומו לסבית , התגייסות הפונדמנטליות הדתית ועתידו של הסקס ( פרק . ( 5

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר