4. חתימה

עמוד:329

חיבור זה מראה את הסדקים והשברים הקיימים באפיסטמולוגיה במצבה הנוכחי , אל מול מצבה בפועל של האנושות , כמו גם בהתבוננויות וההגיונות של פילוסופים והוגים מפרמנידס עד ימינו . תפיסת המציאות המקובלת מכילה שברים מובנים וקשים המתרחשים ללא הרף . זוהי תפיסה הנובעת מעקרון הסיבתיות והשלמות , אותה דיאלקטיקה של סיבה תוצאה , סובב למסובב ; דואליות השוזרת אונטולוגיה עם תיאולוגיה , פסיכולוגיה עם כימיה ואושר ושלווה עם שלמות . כאן נמצאת האנושות , כאן נמצא האנוש , והאנושיות עדיין לפנינו . האנושיות היא עדיין בידינו , האחריות להרחבת ההכרה והראייה של המציאות היא עלינו , והיא אפשרית . חיבור זה מציג תפיסת מציאות רדיקלית חדשה , המאפשרת לאדם לראות בהתרחשותו אהבה לחיים כמכלול משתף ומשתתף במרחב ; מאהבת התרחשותו והתנהלותו בחסד והודיה , לאהבת קהילתו וזולתו בהיותם זהים , שונים וייחודיים באותו העת , בהיותם מאפשרים שיח אנושי קהילתי המחייה ומשמח את הבדידות . יופיו וגדולתו של השיח היא בהיות כל יחיד סובייקטיבי קונקרטי יחידני , האחר שבנו לעומת הזהה שבנו . הזהה שבנו מאפשר את השיח ואת יכולתנו להכיל את האחר בזולת , ומעבר . יופי , הוד ואהבה הם הם השוני , החירויות הטהורות הקונקרטיות בהתגלמותן . הסופיות והחירות מאפשרים את שינויי הכוחות , התנועות , הצורות , הטעמים , הקולות , הצבעים , החושים והרגשות המתחוללים בתופעה . תפיסת המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות מאפשרת יצירת קהילתיות הוגנת , מכבדת , בת שיח משתף ואחראית ליחידיה המוחלשים . היא מאפשרת ליחיד ולקהילה התרחשות יוצרת עצמאית , תוך קבלת אחריות על הפעילויות הנבחרות . תפיסת מציאות אחראית לחיים מתרחשת תוך קבלת יסוד הסופיות מתוך חירות הבחירה . מצב של חיות בחירות יחידנית , עצמותית במרחב , עם כל המארז הסובייקטיבי והגנרי , עם כל מארז ההיסטוגרפיה הצבורה והמעודכנת במאגרי הזיכרון ההקשריים לגבי

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר