2. היגיון שני: גוף־נפש חד הם

עמוד:323

נפש גוף העם איכותה , המהווה את מהותה היחידנית , המתרחשת במציאותה וגבולה . על פי עקרון הסיבתיות , נשמת האדם , להבדיל מנפש גוף , הינה מושג אידיאי המתאר דרגת טוהר ייחודית אידיאית המתממשת במציאות כנפש בגוף . היא משמשת כחיבור הדואלי בתפיסת המציאות . בעוד שעל פי עקרון המשמעויות הפועלות , מושג נשמת האדם הינו "טבע חיותה , " שהוא שילוב האיכויות הקונקרטיות כמחוללים ( min-max ) מרגע מצת החיות , כאשר האיכויות הדינמיות בכוח מתממשות בפועל בנפש גוף אונטולוגיה חיה . נפש גוף פועלת כפלטפורמה גנרית , המכילה את איכויות מחולליה ואת מאגרי הזיכרון המונחלים והנרכשים בנסיונה האישי , הסובייקטיבי קונקרטי ; היא המשמרת את חיותה של הפלטפורמה באופן האפקטיבי ביותר לחיותה בהתאם למצבה במרחב . יחידת נפש גוף הווה ורגישה לכל שינוי במרחב התרחשותה . היא רוחשת , שוקקת שיח , שירה , מוזיקה , צבע ומבע , טעמים ומגעים , עליצות , אהבות וקנאות , חרדות ופחדים . היא מתחוללת מהנאה לכאב , מאושר לעצב , בשר , עצמות , ורידים , גידים , עצבים ודם ; מלווה בהתרחשות לידה ומוות , גדילה ונבילה , רצח ומרפא , ניצול , שעבוד וגאולה . היא מתנהלת במשך החיים מייאוש לתקווה , הודיה ומנוחה "כי לעולם נפש חורגת קדימה , חיים מתוך חיים . " עקב היותה גוף נפש אונטולוגיה חיה , היא בגלוי טרנסצנדנטית , אפיפנית , רוחשת ניצוצות , שואפת תנועתיות של חיים במרחב האימננטי האינסופי של משמעויות פועלות . 240 "לציון ההבדל בעצם ... שההבדל בעצם הוא איכות ... מה ששייך למהות . " אריסטו , ספר דלתא ( תרגום . מ . דיבואה , א . וולמן , ( ירושלים , , 2007 עמ' . 57 241 פלוטינוס , אנאדות ( תרגום : נ . שפיגל , ( ירושלים , , 1978 עמ' עמי . 435

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר