1. היגיון ראשון: יש משמעות לכול

עמוד:320

הרדיקלית החדשה באה לברר את ה"איך" ולא את ה"למה , " באשר המציאות האונטולוגיה היא התרחשות הווה . כאמור לעיל , התופעות במציאות האונטולוגיה הן "התרחשויות , " להבדיל מ"התפתחות" או " התפתחותיות , " מכיוון שמושג "ההתפתחות" מכיל בתוכו בתפיסה המקובלת , אם כנגזרת ואם כחזקה , את הכיוון של השלמות , שאיננה קיימת על פי תפיסת המציאות כהתרחשותית ולא התפתחותית . בנוסף לכך , בתפיסה הקיימת האדם נשען על מאגרי הזיכרון ההקשריים הסובייקטיביים שלו לתפיסת מציאותו , והמידע המקודד מלכתחילה מאופסן בקטגוריות ואפיונים של הקשרים סיבתיים . לכן , שינוי בתפיסת ההכרה הוא תהליך המשנה את קידוד המידע , מאפיונו ההקשרי סיבתי לאפיונו על פי משמעות מושגית תהליכית . ההיגיון הראשון , "יש משמעות לכול , " הוא יסוד הכרתי לתפיסת המציאות האונטולוגיה בכללותה . המרחב האימננטי האינסופי למשמעויות פועלות מכיל את המציאות האונטולוגיה , ולפיכך הינו תפיסה קוסמולוגית רדיקלית חדשה , הרואה את התרחשות המציאות האונטולוגיה , את הממשות , כיחסים מושגיים גנריים , המכילים אפשריות פעולה שונות , המותמרות לפעולות קונקרטיות , סובייקטיביות , באמצעות פלטפורמות גנריות . והדברים חלים על כל " יש , " מרמת הדומם ועד לצומח ולחי , כמבואר בפרוטרוט בחיבור זה . לפיכך , ה"יש" הפיסי הממשי , הריהו "יש" קיים בהתאם למצבו במרחב ובזמן . הוא איננו "יש" פגום או חסר , אלא התרחשות תופעתית המשתנה במצבה במרחב , עד היעלמות וחלוף המשך של משמעויות פעילויותיה הייחודיות , עד התמרת משך פעילותה למשך משמעויות פועלות אחרות וחדשות במרחב . ההרמוניה מתרחשת במרחב הרוחש על ידי ה"לא יש" שהינו : משמעות המכילה אפשרויות בכוח למסה של פעולות התנעה אפשריות ( היות בכוח , ( הבוקעת אל ה"יש" באמצעות הפלטפורמה הגנרית ומחולליה , המחמירים את יחס הפעולה המושגית הגנרית הנבחרת למסת תנועה פעולה קונקרטית בפועל ( היות בפועל . (

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר