5. הכרה כפנומנולוגיה משתנה

עמוד:289

צופים , סביבה וכל הקשורים באירוע , כולל אלו שלא נמצאים במקום בפועל , כמו משפחה , חברים , עסקים וצוות אמבולנס . האירוע משפיע בפועל והינו בעל משמעויות פועלות על כל אלה ואחרים במרחב הרוחש . ההתרחשות הקונקרטית הפעילה מארג חדש של יחסים במרחב , הממשיכים את שינויי היחסים בהקשרים אחרים במרחב , המייצרים אפשרויות לפעולות חדשות . בכל נקודת חיתוך במשך האירוע מתקיים מארג יחסים שונה לכל המשתתפים בו . וכך גם לגבי הפצוע , אפשר לראות את האירוע מתרחש בשלבים , במעין תחנות סיבות עד התרחשותו , אך אפשר גם לראות את התגלגלות האירוע כמשך של משמעויות פועלות , המאפשרות לאותו יחיד בכל נקודת חיתוך במשך האירוע לבחור פעולה אחרת , אשר אולי היתה מונעת את הנפילה העתידית ומשנה את משמעויותיה והשלכותיה על האחרים הקשורים לאירוע באותה נקודת החיתוך . יותר מכך , כל אלו שפגשו את הפצוע בדרכו , גם הם בעלי אפשרויות בחירה , וכל בחירה אחרת גם היא היתה משנה את האירוע , את הנפילה . בהרבה מהמקרים מתרחשת משמעות פועלת עס אפשרות אחת , כפי שקרה לאדם שנפל מהגשר באותו מצב במשך האירוע , מאחר שהמשמעות הכילה רק אפשרות אחת , ליפול . היחס הזה בין היחיד לאדמה , משמעותו הפועלת היא נסמן מושג גנרי ( תכונה ) של "תנועה , " אשר פעל בגרביטציה לקרקע , היצמדות לקרקע . גם כפלטפורמה הגנרית למערכות חיות , כאשר המשמעות הפועלת המותמרת על ידי מחולל "חומריות" קשורה לפעולה אחת של יצירת חומצת אמינו , אזי היא מייצרת אותה . היא לא בוררת , כאשר היחס מהווה אפשרות לפעולה אחת מושגית גנרית המסומנת כ"חומריות , " הוא מותמר לפעולה , לפחות אחת , המקודדת בשני אפיונים , אחד קבוע יותר והשני משתנה יותר , כמבואר ב"תורת המחוללים . " 214 להבדיל מראייתו של אריסטו שהאבן חוזרת למקום מנוחתה הטבעית והבלתי מתחלקת . 215 ראו : תורת המחוללים , אקסיומה , 2 עמי : 19 "לכל משמעות יש לפחות פעולה אחת הקשורה בה" ואקסיומה גי עמי . 21

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר