6. מארגים אתיים

עמוד:118

מהמציאות האונטולוגית , או שקיומם הוא טרנסצנדנטי , אידיאי טהור , מתת אלוהים , כתפיסתם של פילון , פלוטינוס , שלמה אבן גבירול , קאנט , לוינס והוגים אחרים . לתפי 0 תי , המרחב האימננטי למשמעויות פועלות מאפשר את הבחירה והשינוי , בהיות המציאות אפשרית ולא הכרחית , כמפורט לעיל . לפיכך , ערכי "טוב" ועד "רע" הינם אפיונים בעלי ערך סובייקטיבי המסמנים התרחבות באנרגיית החיות כ"טוב , " או ההפך , התכווצות וצמצום באנרגיית החיות המאופיינים כ"רע . " כאמור , ערכי "טוב" ועד "רע" הינם סובייקטיביים ושלובים בחיי היחיד בקהילתו כחי חברתי . ערכי האתיקה והמוסר אפשריים במרחב המשתנה , כפי שאנו רואים זאת בפועל . אין כל צורך "להביא" מאלוהים פשר למציאות התרחשותה של האתיקה . התפיסה הזאת דווקא מצמצמת ומחלישה את אידיאת העוז והסוד , את אלוהים , את הכל יכול . יותר מכך , מתוך היות היחיד רוחש במרחב באותה פלטפורמה דינמית שבה רוחש האחר - והאחר אינו רק בן אנוש אחר , אלא גם בן אנוש זהה - אפשר להרחיב ולהשביח את איכות חייו הסובייקטיביים קונקרטיים . תפיסת מציאותו זו ברורה יותר , צלולה יותר , תוך התרחשות הכרתית מודעת המרגיעה ומצמצמת את החרדה והפחד של חוויית המשך של מסעו האחד , היחיד בזמן . עקרונות וערכי יסוד אתיים ראשית הדרך לשינוי מעשי בהרחבת התודעה היא דרך חינוך היחיד והקהילה לתפיסת מציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות יחד עם המתודה החינוכית המוצעת ב"משנה הסדורה , " ושילוב הכרת התחוללות ה"אני" הרציף היחירני כמבואר ב"תורת המחוללים . " תפיסת המציאות החברתית אזרחית מבוארת ב"משנה הסדורה השנייה :

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר