5. אתיקה כפנומנולוגיה אונטולוגית

עמוד:109

בתוכה את ההיסטוגרפיה האישית , אותה פנימיות יחידנית רציפה מרגע הלידה לרגע המיתה . לוינס רואה ברגע הלידה רגע מכונן , שבו מצת החיות הינו התחלה מוחלטת , סוג של הצתה מהאין אל היש . גם על פי תפיסתי את המציאות ודרך התרחשותה של פלטפורמת מערכת חיים , ( או כפי ש"המשנה הסדורה" מתארת זאת באופן מטפורי דיוניסי אפוליני , ( אפשר לראות את התרחשותו של מצת החיות כהגשמת נשמה יחידנית באיכויות המחוללים הסובייקטיביות , ( min-max ) המתממשות כפלטפורמה גנרית בעלת נפש גוף קונקרטית ויחידנית . במציאות האונטולוגיה הרוחשת אין הבדל בין נפש לגוף , חד הם בהתרחשות הווייתו של היחיד . הפנימיות היחידנית , ה"אני" הרציף היחידני , זרם התודעה הסובייקטיבי , נשען על מאגרי הזיכרון ההקשריים העדכניים , כמבואר לעיל . מהות היחיד הינה סך כל פעילויותיו , הפנימיות והחיצוניות . הפעילויות החיצוניות מתייחסות לפעולות הפיזיקליות יותר , בעוד שהפעילויות הפנימיות הן פעולות רגשיות , חושניות , חשיבתיוה , הכרתיות , מודעות ושאינן מודעות . בפועל , הפעילויות הפנימיות והחיצוניות שלובות זו בזו , בהיות המחוללים מסונברנים בהדדיות אופטימלית . בל המארג החי - אבריו וחלקיו בשילובם ההרמוני - נשען על מאגרי הזיכרון הדינמיים של כל חוויותיו הסובייקטיביות של היחיד החי במשך חייו . לתפיסתי , המחשבה פועלת גם בהיותנו לא בהכרה מודעת , בהיותה סוג של פעילות נמשכת אונטולוגיה , המאפשרת את משך יציבותה ואיזונה של אנרגיית החיות . פעמוני עוגב עתיק שוב מצלצלים קולם במרחב תעלות המים , מסנכרנים את דופק המיית הלב , חולפים עם הרוח הלוחשת בינות הבתים , העצים , מרעידים את העלים , מייצרים זכרונות חיים . 95 להסבר רחב על תופעת מחשבה אנושית ואופן התרחשותה ופעילותה ראו כאן בנספח ג' ובתורת המחוללים עמ' . 165

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר