|
עמוד:347
ההולמת של היחיד במרחב ובזמן . פעולת המחשבה מעלה או מורידה את חיות האנוש בגוף נפש . כיוון שפעילות מחשבה היא "יש" אונטולוגי , קיים קשר יחס בין פעילות מחשבה לתוצאותיה עבור היחיד וסביבתו . קיימת תכליתיות אונטולוגיה בפעילות המחשבה . מפעולה כלשהי הקשורה ביחיד ובסביבה , מפעולת ייצור חומצת אמינו להפעלת ריבוזומים לפעולה מואצת , להתנעת פעולת שריר קטן פנימי בגוף , ועד להשפעה על קהילה שלמה וסביבתה . כל מחשבה , מודעת ושאינה מודעת , היא שילוב של איחזור של הקשר אחד ותהליך אחד לפחות . לפיכך , מחשבה מורכבת מידע המאוחזר ברצף , באמצעות ובשילוב הדדי של המחוללים הרלוונטיים , על ידי מחולל " זיכרון , " לתפיסה רציפה והולמת של הידע המאוחזר על ידי היחיד . כך שמחשבה המאחזרת תמונה המאוכסנת במאגרי הזיכרון , משתמשת ביכולת ההדמיה של חוש הראייה באופן היוצר תחושה של התבוננות ראייה פנימית ; וכאשר מתרחשת פעולת דיבור , מאוחזר המידע ממאגרי המידע הרלוונטיים , כמבואר במחולל תקשורת שפה , תוך סינכרון והפעלה של המחוללים ניסיון , תנועה , חושניות , תכליתיות ומחוללים אחרים . כאשר איכותם של מחולל זיכרון ומחוללים אחרים נמוכה או פגומה , פעולות איחזור הידע יפגמו באיכות המחשבה ( רציפות בהירות אפקטיביות ) ובפעילויות פנימיות וחיצוניות אחרות . מקורות המחשבה הם בפעילויות שונות של המחוללים , או באיחזור מידע מסוים מאחד מסוגי מאגרי הזיכרון , בעיקר מידע הקשרי , ובהתאם לנסיבות . כאשר מתרחש תהליך חשיבה , הוא מרכיב בתוכו פעילות סינתטית בין המחוללים הנדרשים - שכל , ניסיון , תבונה מעשית ומחוללים אחרים - תוך זרימה דינמית של מידע באופן רב כיווני ממאגרי הזיכרון השונים למחוללים הרלוונטיים ובחזרה . בכדי שהחשיבה תהיה בהירה ותכליתית , לא די באיכות טובה של מחולל זיכרון ומאגרי זיכרון , אלא גם בתפיסת מציאות הולמת בסינכרון עם שאר המחוללים . ישנם
|
|