5. הכרה כפנומנולוגיה משתנה

עמוד:302

עדיין במצור . בייג'ין , מוסקבה , הלסינקי , ניו יורק ולוס אנג'לס במצור . ברלין עיר מקלט . כל אחד ב"מצור" שלו , בכוליותו הנצורה . איחוד של יחידי אנוש חרדתיים . חברה של סינגולריות טוטאלית , מהסוג המסוכן בהתנהלות החברתית הקולקטיבית . הקולקטיב משקר לעצמו בראיית עצמו , ובכך ממשיך לצרוב את הניכור . התנהלות יחידנית היידיגריאנית של "הצלחה שלמות , " של הפרדה טוטאלית בין אני אתה , בין פנים לזולת , התנהלות יחידנית הנשענת על משפט וחוק מעשי ידי אדם , בקהילה הנשענת על ערכי אפליה וניכור , רוחשת בגווני רגשות של זרות ועצב . מראה המציאות הזה אינו חדש , ורבים ההוגים , המשוררים , הסופרים והמלומדים מתחומי האנתרופולוגיה , סוציולוגיה , פסיכולוגיה , רפואה ומדעי החינוך והחברה שאינם פוסקים מלבקר את הניכור והשבר באיכות השיח . מתרחשים נסיונות להתריע ולשנות , אך הם עצמם שברי מראות , חלשים מכדי להשפיע ולתקן . בעלי כוח והון מעורבים ברשתות החברתיות ובארגונים החברתיים אזרחיים הלא ממשלתיים , תוך כדי ההפעלה והטשטוש של הסימנים והמשמעויות . אך באותה התרחשות מתעוררות הקהילות החברתיות והרשתות , לסוגן ומינן , ומפלחות את מותגי הכוח ללא מאמץ , יוצרות מסה פועלת , מרחב משמעויות חדשות במרחב אפשרי . ההתעוררות הסולידרית אומנם רוחשת ופועלת כתנועה פשוטה , אך גם מערכות התקשורת הסיברנטיות הן עדיין אוליגופוליות בזכות עצמן ומושתתות על רייטינג . דפים נצפים לרגע , כמות "לייקים" ל"פוסט , " תגובה תוצאה , שלמות . זאת תרבות המאה ה 21 בשנת 2011 - רייטינג ; דהיינו , סקרים , מדדי צפייה , צריכה , סיפוק , ניכור . "אמנות הפרסום , " "מדעי התקשורת" ו"יועצי תדמית" שנהפכו ל"יועצים אסטרטגיים , " מומחים בהנעת ציבור לבחור כהמון מלוכד ומאוחד , בין 221 ראו הרחבה על מגדר המיניות וחירות בהתייחסותם לפלטפורמה הגנרית למערכות חיות ובייחוד לגוף נפש האדם בפרק המסכם של תורת המחוללים , עמ' . 175

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר