|
עמוד:277
מעטים לידי רבים , אפשרו לאנושות לאפיין ולסמן בגוונים וזרמים שונים את הדתות , האמונות והטקסים ; אפשרו להם להתערבב יותר , לנוע , להתפזר ולהימזג על פני הפלנטה . אנחנו רואים את זה בתנועות של קהילות האדם . "המשנה הסדורה" אומרת ש"לאמונה ולדתות יש משמעות מעשית במסע האנושות . " היא מקבלת כעובדה את הנוכחות של הדתות במסע האנושות , ולו רק מתוך תפיסת המציאות כפי שהתרחשה על ידי האנושות עד הלום . לכן חשוב להבין איך המטען ההכרתי בתפיסה האנושית של הדתות והאמונה מתרחש ומתעצב במשך חיי היחיד והקהילה במרחב . איך הוא ממשמע ומשפיע בחיי היום יום של הפרט , בחיי הקהילה , בקודקס האתי של היחיד , הקהילתי חברתי . מאתים אתיים שונים מתרחשים בין קהילות אדם , אך יש בהם אפיונים ואופנים זהים ומשותפים בהיותנו כולנו בני מין האדם . השונה והאחר קיימים גם בתוך אותן דתות , בתוך אותן קהילות . אנו רואים את זה בגיוון הקיים בנצרות , ביהדות , באסלאם , בבודהיזם , בהינדואיזם וכר . ' בפועל מתרחש תהליך איחוד של ערכי יסוד אנושיים סביבתיים משותפים לכל האמונות והדתות , תוך צמצום החרדות והפחדים יחד עם שיתוך והדדיות . הדתות והאמונות ( כולל ( new age האיצו את איחוד האנושות על פני הארץ לקהילות רחבות וגדולות . אך עדיין האנושות משלמת מחיר כבד ונמשך של מלחמה וסבל עקב הישענות על עקרון הסיבתיות והשלמות בחייה השוטפים היומיומיים . אמנם בתוך אותה תפיסת מציאות דואלית הולמת מתרחשת אתיקה , מתרחשת דיאלקטיקה בין ה"אני" היחידני , הסובייקטיבי , ובין המרחב , אך תוך פירוד רוחש , הנמצא בהיפרדות מתמדת , כאשר האמונה והדת מעניקות ליחיד עוגן של תקווה וחום , תוך שיוך לשיח קהילתי חברתי נדרש , אבל עדיין בחיים של בלבול , סבל ועיוורון , מתוך חרדה גדולה , כשאר קהילות האדם . 208 להרחבה ראו : שם , ביאורים ליסוד , 'ח עמי . 19
|
|