|
עמוד:102
היא נעה ; והמפגש הזה מפעיל בנו את כל מערך הרגשות והחושים , יחד עם צורניות , תנועתיות , שכל , הכרה טהורה , היסטוגרפיה , תכליתיות ושאר המחוללים . התקשורת איננה רק בשפה , היא גם שיח בתנועה , התרחשות של משמעויות פועלות במרחב המשותף הניבט בין האובייקט לסובייקט ומעבר . הוסרל הראה שהפנומנולוגיה במהותה ובכללותה היא עצמה סוג של ראייה מפליגה המרחיבה אופקים , הפותחת ומסירה למעשה את המסך המסתיר אל המעבר , אל מרחב חרש . גם "המשנה הסדורה" עצמה , הרואה את המציאות כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות , פותחת מיד לאחר ההקדמה ביסודות הכרתיים . עשרה יסודות אלו מהווים צורה בעלת תוכן - ממדי הכרה , סוג של ממדים מישורים מקבילים ושלובים , אידיאות אמיתיות ( כגון יסוד א : "יש משמעות לכל . ( 89 " עשרת היסודות האלה יוצרים מסגרת דינמית פתוחה , מרחבית , המרחיבה ומעמיקה את הראייה , ואת ההכרה . עשרת היסודות מהווים ממדים גבולות של היכל מרחב אינסופי פרוץ , דינמי , משתנה ופתוח לאופקי ההכרה האפשריים . לכן היסודות האלה נועדו מלכתחילה להרחיב את אופקי הראייה וההכרה , וכך אפשר לראות את "המשנה הסדורה" ולהגדירה כפנומנולוגיה אימננטית טרנסצנדנטית מרחיבה . כאשר אנו מתבוננים על המארגים האתיים המשתנים של קהילות אנושיות , ראשית עלינו להבין מהם הסמנים , המסמנים , כיצד המשמעויות הפעולות החיצוניות והפנימיות , פועלות בין האובייקט לסובייקט בהדדיות מסונכרנת במרחבם המשותף . כיצד המשמעויות הפועלות משתלבות במארג הפלטפורמה האנושית היחידנית , לכדי יצירת מערך פועל של קוד אתי משותף . "תורת המחוללים" מסבירה 89 י . עתי , משנה סדורה : ארץ תקווה , תל אביב-יפו , , 2004 עמי . 18
|
|