|
עמוד:40
. 3 תפי סת מצי אות ( 25-7 ) ( 7 ) מגבלות עקרון הסיבתיות והשלמות תפיסת המציאות כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות הינה סוג של מהפכה אונטולוגית והכרתית , כפי שעשה קופרניקוס לתלמי . זה היה בלתי נתפס לראות את השמש בקבועה , כיש אונטולוגי קבוע ביחסו אל כדור הארץ . כך גם לגבי תפיסת המרחב האימננטי האינסופי של משמעויות פועלות , שהינה "פנומנולוגיה שלמה כפילוסופיה חובקת כל . " תפיסת המציאות הקיימת עד היום נסמכת על עקרון הסיבתיות והשלמות . תפיסה זו מהווה הסבר למציאות שלמה והולמת , המכילה את האונטולוגיה הקוסמולוגית יחד עם ספיריטואליות תיאולוגית , הכוללת הסבר למקור , ל"עצם , " לאלוהים . זה מה שעומד בבסיס תפיסותיהם של חכמי שומר ואבד , אברהם , יתרו ומשה , סטואיקנים , פרה סוקראטים , סוקראטים , אריסטו , הלל הזקן , פלוטינוס , חכמים נוצרים ומוסלמים , רבינו בחיי , רמב"ם , קרטזיוס , שפינוזה , הובס , קאנט ותיאולוגים ופילוסופים ברוכי תרומה אחרים עד ימינו . לאנושות בכללותה , המציאות עדיין נראית ונתפסת כהולמת ומכוננת , או "יושבת , " נובעת מעקרון הסיבתיות והשלמות , האומר "כי תמיד בדבר שעומד להלאה בשורה נמצא , בכח , הדבר שקדם לו ; " דהיינו , קיים סדר בדברים 39 אדמונד הוסרל , מבחר מאמרים ( עורך : י . גולומב , ( ירושלים , , 2008 עמי . 175 40 דוד יום ראה שעקרון הסיבתיות אינו מסביר את התרחשות התופעה ועמד על דעתו , "שדבר זה אינו ודאי לא בדרך ההסתכלות ולא בדרך המופת . " מסכת טבע האדם ( תרגום : י . אור , ( ירושלים , , 1953 עמי , 117 ובעקבותיו , הוסרל וברגסון . 41 אריסטו , על הנפש ( תרגום : א . קמינקא , ( תל אביב , , 1949 עמי סט .
|
|