ד מסע ביבשה

עמוד:74

למועד הנקבע ומתחילים מיד במעשים . "וישבו איש מדרכו הרעה ומן החמס אשר ? כפילזם " . ( יונה ג . ( 8 מאנשי נינוה היינו מצפים כי יבחרו לנהוג במהלך ארבעים הימים שנותרו להם עד גזר הדין בהוללות ובנהנתנות , - carpe diem אכול ושתו כי מחר נמות . על כן מפליאה מאוד תגובת האנשים בנינוה . הם שמעו את קריאת הנביא והם מכירים בצדקת העונש הצפוי להם . מלך נינוה מבקש מן האדם ומן הבהמה לצום , ללבוש שקים ולקרוא לאלוהים . המלך מדגיש שאולי יתמזל מזלם , והאל ינהג בהם לפנים משורת הדין . האל ינהג בהם בדרך של חסד ורחמים וישוב בו מהחלטתו להאבידם . "מי יודע ישוב ונחם הנלוזים ושב מסריו אפו ולא נאבד" ( יונה ג . ( 9 אנשי נינוה פועלים מתוך כוונה לתקן דרכיהם . הם מקבלים את היותם אנשי חמס כעובדה , לפיכך מן הדין שייענשו . הם מכירים בחטא אך גם יודעים כי אין לדעת את רצון האל ודרכיו ואולי הכרתם בחטא והכרתם באל כריבון עולם תגרום לו לחזור בו מהחלטתו . ויזעק ויאמר בנינוה מטעם המלך וגדליו לאמ י האדם והבהמה הבקר והצאן אל יל \ עמו פ ( אומה אל ילעו ומים אל י \?) תו : וילנכסו שקים האדם ןהבהמה ףקראו אל אליהים 1 נחזקה ( יונה ג ( 8-7 מאז בריאת העולם , לאדם ולבעלי החיים יש הרבה מן המשותף " . אלה וגם אלה נוצרו מעפר ( בר' ב , ( 19 , 7 גם לאדם וגם לבעלי החיים נפש חיה ( בר' א , 20 ב , ( 7 על אלה ועל אלה ציווה ה' לפרות ולרבות ( בר' א , ( 28 , 22 שניהם ניזונים מאותו מזון : "את כל עשב זרע זרע אשר על פני כל האלץ לאת כל העץ : אשר בו פרי עץ זלע זרע לכם ירזיה גלפז פלר . ( 117-114 : 2007 ) על ההתאבלות של בעלי החיים כתיאור אירוני ואפילו סאטירי , ראו פרולוב , ( 286-105 ! 1999 ) ג'נסון . ( 239-226 : 2007 )

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר