מבוא

עמוד:11

המשפחה של רמי : ההורים והאחות אביו של רמי רופא , ואמו יועצת חינוכית . אמו טיפוס חכם מאוד , רגשנית ואהובה מאוד על רמי , ואילו עם אביו יחסיו מורכבים מאוד . ההורים מקובלים מאוד ומוערכים על-ידי חבריהם ומסייעים רבות לנזקקים . רמי רואה בהוריו וגם באחותו דגם להצלחה חברתית , ועל רקע זה בולטת ההרגשה שלו , כי הוא עצמו כישלון חברתי . מבחינה חברתית אחותו היא היפוכו המוחלט של רמי . היא הצטיינה בתפקידיה הצבאיים , הייתה בחו " ל כנציגת הצבא , והיא זוכה להערכה רבה של ההורים , ובעיקר של האב . תמונות ילדות של רמי אחד הזיכרונות הבולטים מהילדות של רמי היא השנאה שלו לישון בגן אחרי הצהריים . פעמים רבות לקחה סבתא את אחותו , ואילו אותו היא השאירה בוכה וצורח . מספר שנים לאחר מכן , כשהיה בבית-הספר היסודי , התפרץ פעם בבכי על הקיפוח הזה , אך ההורים לא התייחסו לכך ברצינות ועברו לסדר היום . תמונה נוספת מילדותו מציקה לו מאוד : הוא עומד לבדו במגרש כדורסל וזורק לסל . מסביב ילדים רבים משחקים זה עם זה , אך הם אינם מתייחסים אליו . בגינה הציבורית נהגו ילדי השכונה ללעוג לו , על אף שלא היו בו שום מום . כדי להתמודד עם הלעג של אחרים , הוא הפך זאת לצחוק על עצמו , וזה עודד אותם להמשיך . רמי התחיל לדבר מאוחר , אולם לא זוכר קשיים עקב כך . העין הפנימית החברתית שלו מפותחת מאוד . הוא נהג לבדוק " מה חושבים עליי ? למה עצוב לי . "? הוא ניסה כל מיני שיטות כדי שיאהבו אותו וכדי שיוכל להצליח בחייו החברתיים . אחותו המוצלחת התנשאה עליו והייתה אחראית עליו , אולם כאשר לעגו לו , היא לא התערבה לטובתו ולא הגנה עליו . המחשבות שעברו בראשו היו : " לא אוהבים אותי , לא מזמינים אותי למסיבות , אני לא מצליח בכדורגל , אני שותק , אני פוחד , אני חסר ביטחון ומגושם . " לאחר הכישלון בגן הילדים לאחר הכישלון בגן הילדים נכנס רמי בחששות כבדים לבית-הספר . במבט לאחור התקופה נראית לו " כסלט אירועים : " חוסר הצלחה חברתית , כישלון לימודי , ביטחון עצמי ירוד , ייאוש הולך וגובר , שום דבר לא הצליח לו , ותחושות חריפות של בדידות ללא חברים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר