תשובות לשאלות בגוף יחידה 4

עמוד:162

ב . מהמשוואה הקודמת נובע כי : v = ? J 2 gK ( m M + m ) ג v = ^ 2 x 9 . 8 2 x . 0 2 . xl 14 ( ( T 0 — . 8022 ) = anA 604 m / . s ד . האנרגיה הקינטית של הקליע היא = x 604 = 401 . 3 J if = 0 . 5 x 2 . 2 xl 0 האנרגיה הפוטנציאלית של המטוטלת בגובה h היא = = U 0 . 8022 x 9 . 8 x 0 . 14 1 . 1 J האנרגיה שהפכה לחום : Q = K-U = 400 . 2 J = 95 . 7 cal Q = Atcm , ^ J 3 cm L = _ 0 . 8 - x 0 . 4 ^ xl 0 — - = 0 . 3 ° C ה . משימור האנרגיה נובע שהאנרגיה הפוטנציאלית של המטוטלת תחזור ותהפוך לאנרגיה קינטית : ( M + m ) gh = 0 . 5 ( M + mjV 2 V = sJ 2 gh = ( 2 x 9 . 8 x 0 . 14 ) y 2 = 1 . 66 m / s תשובה 2 . 10 הפרש הגובה שהטנדר ירד לאחר נסיעה של 20 מטר הוא : h l = 20-sin 20 ° = 6 . 84 m מחוק שימור האנרגיה נובע , כי מהירותו לפני ההתנגשות הראשונה היא : mgh x = 0 . 5 mv 2 , v = ? J 2 gh 1 = 11 . 58 m / s את מהירות שתי המכוניות לאחר ההתנגשות ( שהיא אי אלסטית לחלוטין ) נחשב מחוק שימור התנע : v x = m v /( m + m ) = 1500 x 11 . 58 /( 1500 + 800 ) = 7 . 55 m / s v ( m + m ) = m v האנרגיה הקינטית שלהן לאחר 30 מטרים נוספים שווה לאנרגיה הקינטית הקודמת ועוד התוספת בגלל הפסד אנרגיה פוטנציאלית הכרוך בירידה של : v 2 = { v \ + 2 gh ) = ( 7 . 55 + 209 . 8 x 10 . 26 ) ^ = 16 . 07 m / s 0 . 5 mvl + mgh = 0 . 5 mu I h 2 = 30 sin 20 ° = 10 . 26 m בהתנגשות השנייה מתקיים רק חוק שימור התנע : { m + m ) i ' = ( jn + m + m ) v 3 13 lofiq 69 ^ " 2300 x 2700 16 . 07 .. % _ ~ ( m 1 + 1 m 2 + )" 2 m 3 בעלייה , האנרגיה הקינטית הופכת לאנרגיה פוטנציאלית : 0 . 5 ( m + m 2 + m ) v 3 = ( m + m 2 + m ) gh

האוניברסיטה הפתוחה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר