תוכן העניינים

עמוד:7

ב . הורים במאבק בין תלות לעצמאות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 10 ג . דילמות הורי מתבגרים : להיות חבר או להיות אוטוריטה ? . . 4 10 ד . מתבגרים לקויי למידה- קשב- וריכוז בבית-הספר העל- יסודי ואילך . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 10 ה . לקות למידה חברתית בגיל ההתבגרות . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 11 פרק שני "הוראה מתקנת חברתית" : עקרונות מנחים להתערבות בבעיות חברתיות במערכת החינוך ובמסגרות הטיפול . . . . . . . 9 11 1 . לקות למידה חברתית — רקע התפתחותי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 11 2 . לקות למידה חברתית בגישה התפתחותית ( תיאוריית העצמי ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 12 3 . מעגל יחסים מַסלים עם המבוגרים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 13 4 . הוראה מתקנת חברתית — עקרונות יסוד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 13 א . נוכחות שומרת . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 13 ב . הטרמה ( before ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 13 ג . תיווך והמללה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 13 ד . מַשגוח ( monitoring ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 13 ה . משוב ( פידבֶּק ) ותיקון . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 14 5 . מורי החצר ותפקידם כ"זולת – עצמי" בהוראה מתקנת חברתית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 14 6 . הוראה מתקנת קבוצתית להקניית מיומנויות חברתיות . . . . . . . . 8 14 א . הגישה הטיפולית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 14 ב . תפקידי המטפלים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 15 ג . המערך הטיפולי ( setting ) והתהליך . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 15 פרק שליש י "הקול ההורי" של הורים לילדים בעלי לקויות למידה- קשב- וריכוז . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 15 1 . "הקול ההורי" — שפתם הייחודית של הורים . . . . . . . . . . . . . . . . 7 15 2 . הורות לילדים בעלי לקויות למידה- קשב- וריכוז . . . . . . . . . . . . . . 0 16 א . עבודת האֵבל ההורית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 16 שלבים בעבודת האֵבל ההורית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 16

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר