|
עמוד:6
ד . היציאה של הילד לאוטונומיה והורות בתנאים של בושה וספק . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 יעדים בסיסיים בשנת החיים השנייה . . . . . . . . . . . . . . . 36 הורה וילד לקוי למידה וקשב — הפרעות במסע אל העצמאות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41 ה . ילד פאלי — ילד יוזם והורות בחוויית אשמה . . . . . . . . . . . . . 46 יעדים התפתחותיים בשנות החיים השלישית והרביעית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 ילד לקוי למידה – וקשב – וריכוז בשלב הפאלי, והוֹרוּת בתחושת אשמה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49 ו . ליקויים בהתפתחות השפה : כאשר נגמרות המילים, מדברים הגוף והידיים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54 ז . התקופה האדיפאלית — המסע שלא נגמר . . . . . . . . . . . . . . . 58 ההתפתחות בגילאי ארבע עד שש . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 " הגירוש מגן העדן" — המסע הכפול של ילדים לקויי למידה – קשב – וריכוז והוריהם . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 2 . לקויות למידה- קשב-וריכוז בגיל החביון ( גיל בית – הספר היסודי ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68 א . קשיים בהזדהות, קשיים בחיברות ( סוציאליזציה ) . . . . . . . . 68 ב . חבורת ה"מגורשים" והילד — התפתחותה של לקות למידה חברתית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73 ההפסקה כתהליך פנימי התנהגותי . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 ג . ילדים עם צורכי יצרנות — הורים בחוויית נחיתות . . . . . . . . 83 ד . המשולש הנצחי : ילד לקוי למידה – קשב – וריכוז — בית – הספר — הורים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 3 . מתבגרים לקויי למידה – קשב – וריכוז והוריהם . . . . . . . . . . . . . . . 91 א . סכנת פזירות הזהות של המתבגר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91 הציר הגופני – הורמונלי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 הציר החברתי בין – אישי : בין גיבוש הזהות לחוויית פזירות הזהות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93 הציר הרגשי – משפחתי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 הציר השכלי – לימודי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0 10
|

|