|
עמוד:7
מזמור לתודה תנו רבנן : בכניסתו מהו אומר יהי רצון מלפניך ה' אלהי שלא יארע דבר תקלה על ידי ולא אכשל בדבר הלכה וישמחו בי חברי ולא אומר על טמא טהור ולא על טהור טמא ולא יכשלו חברי בדבר הלכה ואשמח בהם ביציאתו מהו אומר ? מודה אני לפניך ה' אלהי ששמת חלקי מיושבי בית המדרש ולא שמת חלקי מיושבי קרנות ( ברכות כח ע"ב ) . חובה נעימה וזכות גדולה היא לי, להודות לשותפים הרבים ביצירתו של הספר הזה ובהבאתו לדפוס . ספר זה נוצר מתוך לימוד המסכת והוראתה במסגרות שונות . לפיכך, עיקרה של התודה והכרת הטוב מופנית לתלמידים שבזכותם נתקיים בי "ומתלמידי יותר מכולם" . ביניהם : תלמידיי בבית ספר הימלפרב, במכללת הרצוג, בשיעור השבועי של מתפללי בית הכנסת "זכרון מנחם" המתקיים בבית משפחת אליעזר ושולה צוריאל וחבורת הלומדים בבית המדרש בבית מורשה . שיעורי הספר מבוססים על השיעורים הכלליים שנאמרו בבית המדרש בבית מורשה בשנים תשס"ב ותשס"ט . על הטוב ייזכרו פרופ' בני איש שלום, מייסד בית מורשה ונשיאו, ועמיתי להוראה, הרב ד"ר בני לאו והרבנית ד"ר מיכל טיקוצ'ינסקי, בבית המדרש לנשים . מהדורה ראשונה של שיעורים אלה עלתה לאתר של מרכז שטיינזלץ ( כשמו כיום ) . תודה לרב אריאל הולנד שתמך ביוזמה זו ולעורכי האתר . ראוי להזכיר גם את תמיכתו וידידותו של הרב עדין אבן - ישראל ( שטיינזלץ ) זצ"ל, שנסתלק מאיתנו במהלך כתיבת הספר, ולהעלות את זכרונו בגעגועים ובחיבה רבה . תודה מיוחדת לעורך הספר הרב אב"י ונגרובר, שלא חסך כל מאמץ להוציא מתחת ידו דבר מתוקן, בלמדנותו ובדייקנותו הצילני משגיאות, ותרם תרומה משמעותית לאיכותו של הספר . תודה לד"ר אורי ספראי מהוצאת תבונות שהוביל את הוצאת הספר ולחברי ההנהלה במכללת הרצוג ובמועצת תבונות שאפשרו את הוצאתו של הספר לאור . תודה לר' שמואל סלבין, חבר ותלמיד שקדן וחריף המשתתף בקביעות מזה שנים רבות בשיעור השבועי, לרבות בשנים בהן למדנו מסכת שבת, ותודה לטלי רעייתו, על הידידות, השותפות בלימוד ועל התמיכה בהוצאת הספר . יבואו כולם על הברכה וזכות התורה ולימודה יעמדו להם ולצאצאיהם כל הימים . במהלך התקנתו של הספר לדפוס הלך לעולמו הגאון הרב שלמה פישר זצ"ל . בימי לימודי בישיבת הכותל זכיתי להשתתף במשך מספר שנים בשיעור השבועי לתלמידי הישיבה שהתקיים בביתו בערבי שבתות . באחד מחודשי אלול אף הקדיש סדרת שיעורים לסוגיות נבחרות במסכת שבת . תלמידים מובהקים של הגר"ש כתבו דברי הספד על אישיותו ודברי הערכה על דרך לימודו . אקיים בעצמי מאמר החכם מכל אדם "אל תתהדר לפני מלך ובמקום גדלים אל תעמד" ( משלי כ"ה, ו ) , ולא אוסיף עליהם כיהודה ועוד לקרא . אמנם מחובת הכרת הטוב איני רשאי להיפטר . יסודות שרכשתי מהגר"ש בדרכי העיון התלמודי, בפרשנות ראשונים ואחרונים ובחיבור ההלכה להגות ומחשבה, משוקעים בדרך הלימוד המוצעת בכרכי "מדע תורתך" . העובדה שלאורך הספרים אין הפניות פרטניות לכתבי הגר"ש אינה ממעטת מערך השפעתו אלא אדרבה, מעידה על מידה גבוהה של הפנמה והטמעה של תורתו בבחינת "ותורתך בתוך מעי" ( תהלים מ', ט ) . מידה לא מבוטלת של הכרת הטוב מחויבת גם כלפי משפחת הרב, שהיו מוכנים לאפשר לחבורת בני ישיבה להתכנס לשיעור במרכז הבית מדי ערב שבת אחר חצות . כיום, אני מבין טוב יותר את מידת ההקרבה והמסירות שנדרשה מן המשפחה, מכפי שנתתי דעתי לכך כבן ישיבה הסמוך על שלחן השבת הערוך בבית ההורים או בישיבה .
|
|