|
עמוד:6
6 מכתב, בעברית, ללואנס ועידכן אותו על השליטה שהשיג בשפה העברית . רויכלין מודה ללואנס, במילים חמות, על שבזכות הוראתו של לואנס הגיע להישג זה . המכתב רצוף ביטויי אהדה וחיבה כלפי המורה לשעבר : "אדוני, מלומדי היקר יעקב, חברי וידידי הטוב [ . . . ] בערגה עמוקה מייחל אני לראות את פניך המבורכים, להתענג על אורם הקורן תוך 1 יתר על כן, רויכלין האזנה לתלמודך הטהור ביותר" . פרסם את המכתב באסופת מכתבים שכותרתה מכתבי אישים מזהירים ( 1519 Illustrium virorum epistolae, ) , ובה מכתבי מלומדים נוצרים מהמעלה הראשונה, כגון ארסמוס, וויליבלד פירקהיימר ( Willibald Pirckheimer, 1470 - 1530 ) ואחרים . עקב כך, הותקף רויכלין על ידי המומר יוהנס פפרקורן ( 1469 - 1523 ) , שהגדיר את המכתב כהפגנת אהבה בלתי נסבלת של רויכלין כלפי יהודים ויהדות . בספרו עקרונות היסוד של השפה העברית שיבח את לואנס במילים "מורי, המלומד רב העוצמה יעקב יחיאל לואנס, יהודי", וכן 2 בדין הסיק "מורי האנושי ביותר, המלומד המצוין" . דיוויד פרייס כי רויכלין, אינטלקטואל שחתר נגד 1 מכתב מס' 105 בתכתובת של רויכלין, ראו : Matthias Dall’Asta und Gerald Dörner ( eds . ) , Johannes Reuchlin Briefwechsel , vol . 1 . Stuttgart - Bad Cannstatt : Frommann - Holzboog, ( 1505 - 1477 letter no . 105 , ) 1999 David H . Price, “Christian Humanism and the Representation of 2 Judaism,” Arthuriana 19 ( 2009 ) , p . 82
|
|