|
עמוד:12
12 ארי קטורזה לוואלס בטעם הווינאי לאחת מפסגות הג'אז, כאשר הוא מפרקו לגורמים ומרכיבו מחדש לכדי התעלות רוחנית ואנרגיה בעלת כוח פוליטי, המסוגל להעביר מאמריקה מסר של צדק, פייסנות וחמלה לעולם כולו . מיעוטים, מוזיקה והיסטוריה ספר זה הוא סיפור על ברית מיעוטים היסטורית מודעת ולא מודעת לעצמה של יהודים ושחורים . לאורך המאה ה – 20 נאבקו מיעוטים אלה יחדיו למען שוויון זכויות והכרה פוליטית וחברתית . הברית השברירית זו הייתה גם תרבותית . המוזיקה שנוצרה משיתוף פעולה זה והכוח הסמיוטי שנלווה אליה לא רק שינו את המוזיקה האמריקנית, אלא עזרו בקריאת התיגר על ההגמוניה הוואספית ( אנגלו – סקסית פרוטסטנטית לבנה ) ששלטה בפוליטיקה ובתרבות האמריקנית מאז היווסדה . בסופו של המסע, בסוף שנות ה – ,60 היה דומה שכור ההיתוך האמריקני עבר רעידת אדמה תרבותית . הצלחת המאבק למען צדק חברתי, הפעילות הליברלית של הנשיאים קנדי וג'ונסון, הופעתן של הפוליטיקה הסטודנטיאלית ותנועת המחאה נגד המלחמה בווייטנאם, וכן תרבות המשנה הבוהמיינית של ההיפים יצרו שבר ברעיון השילוב החברתי . סוף העשור אופיין בשברו של החלום הליברלי ובמעבר ל"סלט" של מיעוטים . סוף שנות ה – 60 אופיינו בהדים של מאבק אתני, שבמהלכו אמריקה נפרמה לקבוצות אתניות, גזעיות ומגדריות 2 מיעוטים החליפו את הדגש שלשונות, שהגדירו מחדש את צורכיהן . החזון הליברלי על אודות אינטגרציה בהבלטת הזדהות אתנית של כל מגזר ומגזר . פוליטיקה פמיניסטית, גזעית ואתנית, לצד פעילותם של קבוצות אינטרס שונות, חידדו את ההבדלים בין קבוצות המיעוטים לבין עצמן, וביניהן לבין האליטה האנגלו – סקסית הלבנה .
|
|