מקורות

עמוד:14

41מבוא שבועתו ( המצווהאת כגון שהנשבע על דבר מצווה חייב להפר מספר,הוא דן בפרטיםלכך סף בנו 2 קודמת לחובת השבועה ) . בן סירא "איש שבועות ימלא אשמה ולא : הוא אומרךוכ,דומה שבן סירא מתנגד לכל שבועה ( גם שבועת אמת ) ימוש מביתו הנגע" ( כג יא ) . הרחבה או פרשנות, טחה ) מופיעה בבן סירא ללא כל הב ( במשמעות שלהשבועה המקראית של ה' נתון זה אין לו . זאת במסגרת תיאור השבועה של ה' לאברהם "על כן בשבועה הקים לו . . . " ( מד כא ) . בסופו של דבר יש כאן חזרה על המקרא בלבד . רבהמשמעות ספרות קומראן 3 ) ,771ו מצד אחד ( שורהאשתנדרי את פר בעל מגילת דמשק מצווה על הבעל או מאפשר לו לה 4 מספרפעמים ולקיים את שבועתו מצד שני . השבועה במשמעות של הבטחה לעתיד נזכרת . הגנב לדעת המחבר הצירוף של אלה ושבועה המופיע לגבי סוטה חל ; ) 202נשבע ב"שבועת האלה" ( שורה ית . תנאה ) בספרות הבכל השבועות . כפי שנראה להלן זו גם העמדה הרווחת ( לא היחיד כלומר לא בשם המפורש ואף לא בשם אחר אלא , ) נזכרת השבועה "באלף דלת" 641בקטע אחר ( שורה שבועת", "אלות הברית" ( קטוע ) , "שבוע בנים"כן נזכרים שם המונחים . ) "דני - א"ר ( אולי צקומבכינוי נש . מפר אותה נעאותה יש לשמור, והש . השבועה נראית אפוא כהתחייבות ( הבטחה ) "הברית 5 ליד ) מובא הפסוק בתורה לעניין נדר "איש כי ידור נדר - גם במגילת המקדש ( עמ' נ ג , או ישבע" על נפשו ולא יחל דבריו בכל היוצא מפיהו . ואשה כי תדור לי אושבועה "לאסור אִּסָ [ ר ] מוסיף והמחבר איננו רואה פגםבר ברור שהמח . שהיוהמחבר ממשיך בדיני נדר והפרת נדר א,אסרה אִּסָר על נפשה . . . " 6 בנדר, וכן עולה שעבורו שבועה ונדר חד הם . 1 . 26 ; על המצוות ב 59על עשרת הדברות 2 . אנו משתמשים במונחים המושפעים מספרות חז"ל . לפילון שפה משלו, הרבה פחות משפטית 31על המצוות ב מספרות חז"ל . 3 הבדל גדול בין שני הניסוחים, ברם איננו יודעים כיצד לפרש את הדברים . 4 . ועוד 2 ; ברכות הריח שורה 71רה ראו עוד מגילת ההודיות שו 5 , כאשר שם ה' מסומן באות י' . "אולי קיצור של "לה' 6 . 08להלן ; חכמת רז שורה , וכן ברית דמשק ז

הוצאת משנת ארץ ישראל

ספראי, זאב


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר