|
עמוד:18
18 דחיית התוכניות להוראת זהויות לאומיות או החלפתן ( דרום אפריקה והונג קונג ) . יעילות מוגבלת של התוכניות בשינוי תחושת השייכות הלאומית והתרבותית של תלמידים ( הונג קונג ) . לכן חשוב להתאים את מטרותיה של תוכנית הלימודים לַזהויות של קבוצות מיעוט בתוך הלאום האתני ובתוך קהילת האזרחים כולה, וכן לאקלים הציבורי שבה מבקשים להפעילה . להרחבה Baildon, M . , & Ho, L . C . ( 2009 ) . Common insecurities : Understanding Social Studies in new contexts . Paper presented at the National Council of Social Studies Annual Conference, Atlanta, GA . [ מחקר הדן בשימוש ברטוריקה להבנת עמדות של מדינות, ובוחן גם את הרטוריקה של מנהיגים בסינגפור ] Chong, K . M . ( 2012 ) . Perceptions and teachings of national identity and national education : case studies of Hong Kong’s secondary school teachers . ( PhD dissertation ) , University of York . [ מחקר בנושא עמדות מורים על הוראת זהות סינית בהונג קונג ] Jaskulowski, K . , Majewski, P . , & Surmiak, A . ( 2018 ) . Teaching the nation : history and nationalism in Polish school history education . British Journal of Sociology of Education, 39 ( 1 ) , 77 - 91 . Jaskulowski, K . , & Surmiak, A . ( 2017 ) . Teaching history, teaching nationalism : a qualitative study of history teachers in a Polish post - industrial town . Critical Studies in Education, 58 ( 1 ) , 36 - 51 . [ בשני המחקרים של ז’סקולוסקי ועמיתיו רואיינו כ - 60 מורים להיסטוריה ונשאלו על שימוש בתחום הדעת לצורך הוראת זהות לאומית . נמצא כי המורים רואים את מקצוע ההיסטוריה כמקצוע מַבְנֶה אומה, מלמדים את תוכנית הלימודים כתוכנית להיסטוריה של אומה ומשתמשים בתכנים כדי ליצור תפיסה של זהות לאומית בקרב התלמידים ] : Klar, Y . , & Bilewicz, M . ( 2017 ) . From socially motivated lay historians to lay censors Epistemic conformity and defensive group identification . Memory Studies, 10 ( 3 ) , . 346 - 334 [ מחקר הבוחן את הטעמים להזדהות עם "היסטוריה רשמית" לצד דחיית סיפרים חלופיים בפולין ובישראל ] Korostelina, K . ( 2008 ) . History education and social identity . Identity : an International Journal of Theory and research, 8 ( 1 ) , 25 - 45 . [ בחינה של מסרים פטריוטיים בספרי הוראת היסטוריה במדינות שנמצאות בקונפליקט עם שכנותיהן או בבידוד ממדינות אחרות, כגון צפון קוריאה, צפון אירלנד וטיוואן ]
|
|