תוכן העניינים

עמוד:8

פרק : 3 מגמות פולמוסיות בלבוש אמנותי 115 א . אמצעים מקדשי מטרה ; 115 ב . התנצחות בשירה ; 117 ב . 1 שיר הפתיחה ״קומו רעים״ ; 118 ב . 2 השיר בהקדמה לשער הראשון ; 123 ג . שיבוצים בשירות הפולמוס ; 125 ג . 1 שיבוצים שוני הוראה לעיצוב דמויות ; 126 ג . 2 שיבוצים על דרך החידוד ; 131 ג . 3 שיבוצים כתשתית רעיונית ; 137 ד . הוויכוח – עיקרון , סוגה ואמנות השיח ; 144 ה . הניגוד ; 150 ה . 1 ערכים על דרך הניגוד ; 151 ה . 2 הניגוד כבונה דמויות ; 152 ו . הדיונים המדעיים – ידע הוא כוח ; 154 ו . 1 מדע וספרות יפה בימי הביניים ; 154 ו . 2 למקומם ולתפקידם של הדיונים המדעיים בספר ; 156 ו . 3 הפולמוס על האסטרולוגיה – יראת שמים מול עבודת הכוכבים 160 פרק : 4 ״ויתרון המשלים ולפרש הנעלם בנודע״ על משלי החיות בספר 169 א . למהות המשל ; 169 ב . המשלים בספר – אופיים ותכליתם ; 172 ג . משלי חיות – עיצוב , ייחוד וייהוד ; 176 ג . 1 בעלי חיים – פנים רבות להם 179 פרק : 5 ״ויסיר מלבם ספרי המירוס , מינים ואפיקורוס״ מקורות ומקוריות 206 א . מקוריות מול השפעות בספרות ימי הביניים ; 206 ב . הצהרת המקוריות של אבן סהולה ; 209 ב . 1 השפעות זרות על הספר ; 211 ב . 2 השפעות ממקור ישראל ; 224 ג . מובאות , אמרות , פתגמים ואנקדוטות ; 230 ג . 1 פתגם או צירוף כבול מן המקרא ; 231 ג . 2 מן התלמוד ומן המדרש ; 232 ג . 3 אשכולות של מובאות ופתגמים ; 236 ג . 4 מקורות קבליים ; 239 ג . 5 מדברי הרמב״ם ; 243 ד . " וראיתי לצייר " ; 244 ד . 1 הציורים כייחודו של הספר ; 244 ד . 2 מערך הציורים 249 פרק : 6 משל הקדמוני כבבואה לחברה היהודית בת הזמן 254 א . ביקורת החברה בספרות ימי הביניים ; 254 ב . ביקורת החברה במשל הקדמוני ; 256 ב . 1 על אנשי החצר – פניה של האריסטוקרטיה היהודית בספרד ; 258 ב . 2 על הנהגת הקהילה ; 265 ב . 3 על חנפים

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר