נמצאו 153 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: דין גרזיוסי
תיאור: סודות של מיליונרים הוא ספר שמטרתו אחת: להוביל אתכם מהמקום שאתם נמצאים בו למקום שאליו אתם שואפים להגיע בחייכם, תוך יישום כללי הצלחה פשוטים שניתן לשלב בחיי היומיום באופן מיידי. דין גרזיוסי, איש עסקים מצליח ומאמן אישי נודע, גדל בתנאים קשים. איש מבני משפחתו לא היה יכול להגיש לו עזרה כשנזקק לה, ולמרות זאת הוא הפך למיליונר ומנהל כיום כמה עסקים מצליחים. איך הוא עשה זאת? ואיך תוכלו גם אתם להפוך לגירסה הטובה ביותר של עצמכם?

סודות של מיליונרים ממפה את כללי הזהב של אנשים מצליחים ומעניק כלים לעתיד טוב יותר:
• מדוע חשוב כל כך להתמקד במה שאנחנו רוצים בחיינו (ולא להתעכב על מה שאנחנו לא רוצים).
• מדוע חיוני להגדיר יעד ברור בדרך לשינוי.
• איך נוכל להבין מהם החסמים שמקשים עלינו להתקדם בתחום שאנחנו מתעניינים בו.
• מדוע עלינו להקשיב רק לעצות של אנשים שהצליחו החלומות שלנו למציאות.
• כיצד נוכל למקסם את הפרודוקטיביות שלנו ולהפוך את החלומות שלנו למציאות.
תכלת הוצאה לאור
מאת: נייג'ל קמברלנד
תיאור: בטחו בתחושות הבטן שלכם ; התיידדו עם העבר ; לִמדו איך לעשות הפסקות ; תנו קרדיט כשמגיע ; לִמדו לסלוח לאחרים ; חקו את הטובים ביותר ; מִצאו את האומץ להיכשל ; היפרדו מאנשים רעילים ; אִמרו אמת ; היו מומחים בתחום כלשהו ; אל תתחרטו על דבר

כן, יש דברים שאנשים מצליחים עושים בקביעות. הבשורה המשמחת: ניתן ללמוד מהסודות הגדולים של האנשים המצליחים ביותר – בקריירה, במערכות יחסים ובהורות, בכל תחום כמעט – וליישם אותם בקלות.

100 דברים שאנשים מצליחים עושים מסייע לזהות מה פירוש הצלחה, ומספק את אבני הבניין הנחוצות כדי להפוך את ההצלחה למציאות חיים.
תכלת הוצאה לאור
מאת: יוסי גולן
תיאור: על פי חזונו ובהובלתו של המחבר, פותחה במשך השנים שיטה ייחודית להנעת כל עובדי הארגון לקידום יצירתיות וחדשנות במוטיבציה גבוהה. בספר זה הוא משתף את הקוראים והקוראות ברזי שיטת מועדון החדשנות וכן בדרך היצירתית להטמעתה בארגון. בזכות השיטה השתפרה מאוד המוטיבציה של העובדים, ורמת ההישגים, החדשנות, היצירתיות וההתייעלות בארגון עלתה מעל המשוער.

החתירה למצוינות, ליצירתיות ולחדשנות אינה אירוע חד־פעמי, אלא עליה להיות מושרשת עמוק בתרבות הארגונית. השיטה שפיתח המחבר הוכיחה זאת הלכה למעשה, באופן עקבי ומתמשך.

הפוטנציאל הגדול של היצירתיות אינו נחלתם של יחידי סגולה או מורמים מעם. הוא נמצא באמתחתו של כל אדם ובכל תחום בחייהם של אומה, עסק, חברה, ארגון או מפעל.
ספרי ניב
מאת: ארז כלב
תיאור: הספר מיועד ליזמים ועסקים אשר רוצים לבנות תשתית נכונה ברחבי האינטרנט והמדיה, ולעסקים אשר יש להם את התשתיות לשיווק באינטרנט, אך לא יודעים לנהל את כל מערכות השיווק נכון, ולא בטוחים מה לעשות קודם בשיווק היומי, השבועי והחודשי.

בספר “השיטה” מוצגת שיטות השיווק המדויקות והמתקדמות ביותר ליצירת לקוחות והתשתיות שכל בעל עסק צריך כדי לקבל חשיפה מרבית ברחבי האינטרנט.

בספר “השיטה” נכיר את המדיה החברתית, איפה חשוב לפתוח פרופיל או דף עסקי ואיך מגדילים את “רשימת התפוצה” שלכם. הספר “השיטה” בא ללמד איפה, מתי ואיך כותבים מאמר או פוסט משכנע שמניע לפעולה מידית. וכן האם אתה חייב שיהיה לך אתר? מהו התוכן שחשוב שיהיה בו? ועוד.
ספרי ניב
מאת: רימון חייט
תיאור: הנחה רווחת היא שרכישת נכס נדל”ן היא העסקה הגדולה ביותר שעושה אדם בחייו. בפועל, משכנתה היא בעצם עסקה גדולה בהרבה. אף על פי שהמשכנתה נלקחת על סכום קטן מעלות הנכס, סך ההחזרים שלה עולה לעתים בהרבה על מחיר הנכס. עסקת משכנתה היא העסקה המשפיעה ביותר על רמת החיים הכלכלית והאישית של המשפחה שלכם ומתרחשת בשנים החשובות ביותר למשפחה – שנות ההתפתחות המשפחתית, גידול הילדים ולחץ החיים המודרניים. בספרו משכנתה יעילה, חושף בפניכם רימון חייט – מבכירי יועצי המשכנתאות בישראל – את כל השלבים שעליכם לעבור לפני חיפוש דירה או בית, לאחר מציאת הנכס ועד הכניסה לבית בפועל. הספר, הכתוב בצורה פרקטית, מעניינת והומוריסטית, יגלה לכם את כל הסודות כיצד להימנע מטעויות נפוצות, כיצד לחסוך כמה שיותר כסף וכיצד לשלם כמה שפחות לבנקים.
איפאבליש הוצאה לאור
מאת: עדי מגר
תיאור: מדינת ישראל נמצאת במחסור בחומרי גלם טבעיים לענף הבנייה והתשתיות מחד, מאידך קיימים עודפים של אגרגטים ממוחזרים מפסולת הבנייה ועודפי עפר. מכאן עולה השאלה מאילו חומרים יבנו בעתיד את הבניינים ואת התשתיות בישראל ומה המשמעות לגבי משבר האקלים? כיום התשובה והידע לנושא מבוזר בין שחקנים רבים ומגוונים וכמעט ולא נגיש כלל לציבור. לאחרונה אנו חווים משבר נוסף של מגפת הקורונה וגם לה יש ועוד יהיו השלכות רבות על ענף הבניה וזו הזדמנות מצויינת דווקא כעת לנצל את ההזדמנות ולשאול כיצד מגפת הקורונה השפיעה על המרואיינים, עיסוקם ועסקיהם הרבים והמגוונים וכיצד הם חושבים שנוכל לייצר חדשנות דווקא עכשיו בתחום.
איפאבליש הוצאה לאור
מאת: יניב ריינגוורץ
תיאור: מהי הדרך הקלה לביטחון כלכלי? מה היא כוללת? ואם היא קלה כל כך מדוע קשה לנו להגיע לביטחון כלכלי? המטרה של ספר זה היא לעזור לך לענות על שאלות אלו. הספר מסביר בשפה פשוטה את כל היבטי החיים הכלכליים שעומדים בפניך, וכיצד ניתן להתמודד איתם. הוא נותן מענה לסוגיות החשובות בניהול משק הבית - חיסכון, שוק ההון, קריירה, רכישת דירה, ניהול משק הבית, ביטוחים וסיוע ממשלתי. נדבר יחד כיצד ניתן לבנות מסלול קריירה מוצלח ואיך תוכלו להשקיע בעצמכם וביכולות שלכם וכך להגדיל את השכר שלכם; על ניהול תקציבי ואסטרטגי של משק הבית שלכם וכיצד תצליחו לשמור על רמת הוצאות סבירה; מדוע חשוב כל כך לחסוך ובאילו אפיקים כדאי להשקיע את הכסף  שחסכתם. הספר מספק, בנוסף להסתכלות אסטרטגית, גם שלל דוגמאות, טיפים, עצות שימושיות ואפילו בדיחות ומתכונים.
איפאבליש הוצאה לאור
מאת: דאסי נוי
תיאור: כולנו רוצים להשיג יותר עשייה ויותר כסף בפחות זמן. רמת הציפיות של בעלי סקים קטנים מעצמם גורמת לעבודה לא מאוזנת ולא מאורגנת, הפוגעת בתפוקות של העסק וביעילות. השיטה שפיתחתי תאפשר לך להתחיל כל יום וכל חודש בידיעה ברורה איך ייראה לוח-הזמנים שלך. הספר הזה חדשני בכמה רבדים: נכתב בידי אישה לא.נשים שאינם מסוגלים לסגור מאחוריהם את דלת המשרד ולהתעלם משאר התפקידים המיועדיםלהם )הורה, בת/בן זוג, וכו'(. המודל הוא הוליסטי שמכיר בכך שאת.ה אדם מורכב, מתוך הבנה שלא ניתן להפריד בין העולם הרגשי שלך, ניהול העסק שלך, ושאר המחויבויות והרצונות שלך. החידוש המשמעותי הוא ההבנה, שלא ניתן לנהל את הזמן בעסק בלי להבין את המבנה העסקי וההרמוניה שעלינו ליצור בין המרכיבים השונים, כדי להגיע גם ליעילות בעשייה וגם לעסק מתפקד ורווחי. אבל יותר מתכנון זמן, מה שחשוב לי הוא השקט הנפשי שלי, הידיעה שאני לא רק עובד.ת, אלא שלצד העסק המטופל כל הזמן יש לי גם מקום וזמן למשפחה ולחיים. זה הסיפוק, זה הרווח הגדול.
איפאבליש הוצאה לאור
מאת: יצחק משיח
תיאור: הספר החלוצי תקשורת והייטק עוסק בייצוג התקשורתי של ענף ההייטק בעיתונות בישראל ובתפקידם האסטרטגי של גורמי השיווק. על בסיס מחקר ראשון מסוגו, שכלל ניתוח של מאות כתבות, מספק ספר זה תמונה עמוקה של השיח התקשורתי-טכנולוגי בישראל ומגלה מה הם הנושאים המרכזיים שעומדים במרכז הסיקור העיתונאי של הסטארט-אפים, היזמים, חברות בוגרות ומותגי טכנולוגיה גלובליים. השלמת התמונה והבנת האינטרסים של מעצבי הסיקור העיתונאי ומקדמיו נעשתה באמצעות ראיונות עומק עם אנשי טכנולוגיה, עיתונאים וגורמי שיווק, שסייעו למפות את המדיניות הארגונית ואת האינטרסים של המעורבים בתהליך התקשורתי.
אוריון הוצאה לאור
מאת: מייק מיקאלוויץ
תיאור: מייק מיקאלוויץ, פיתח שיטה להתנהלות כלכלית חכמה שמנוגדת לאינטואיציה ועזרה למאות אלפי עסקים לשבור את המעגל הנורא של הבלגן הכלכלי בעסק וליצור רווחיות באופן מיידי. כעת, במהדורה מחודשת זו, גם אתם יכולים ליצור רווח לפני הכול. בדרכו המבדרת והכנה חושף המחבר איך השיטה החשבונאית המסורתית לפיה הכנסות פחות הוצאות שווה רווח, לא רק שמנוגדת לטבע האנושי אלא גם תוקעת עסקים במרוץ עכברים אינסופי להגדלת מכירות תוך כדי הקטנת הרווחים.

להתייחס לרווח כמו לשארית שמגיעה לאחר המכירות עשוי לרסק את העסק שלכם. שיטת רווח לפני הכול נוקטת בגישה שפועלת בהלימה עם התנהגות האדם, הופכת את הנוסחה על פיה וקובעת: מכירות פחות רווח שווה הוצאות. בדיוק כפי שאחת הגישות היעילות ביותר להטמעת אורח חיים בריא גורסת שיש להשתמש בצלחות קטנות יותר, מיקאלוויץ מראה לנו איך לקחת לעצמנו קודם כול את הרווח, ולנהל את הוצאות העסק עם מה שנשאר. השינוי הזה לבדו יראה לכם איך להפוך את העסק ממפלצת שזוללת כסף לפרת מזומנים רווחית.
אוריון הוצאה לאור
מאת: אורי שירן
תיאור: לפניכם מדריך למנהל הצעיר בתחילת דרכו או בתפקיד ניהולי ראשון. המנהל כמאמן משמש כלי עזר מצוין לקבלת תמונה מקיפה בצורה מרוכזת ותמציתית על כל תחומי האחריות, העשייה והחשיבה שכל מנהל נזקק להם, בעיקר בתפקידים ראשונים כאשר עדיין הוא חסר הידע והניסיון הנדרשים לשחות בים המורכבויות של הניהול והמנהיגות המודרנית.

הספר סוקר את הנושאים המרכזיים של תחומי הניהול המעשי כמו כניסה לתפקיד חדש, ערכים נדרשים למנהיגות ראויה, ניהול מעשי ומנהיגות ומה שביניהם, ההון האנושי וההתמודדות עימו וכל הקשור במרחב המיוחד שבין אימון לניהול. בספר תמצאו מידע תאורטי רב הנשען על כשמונים פריטי ביבליוגרפיה ממיטב ספרי הניהול המובילים בתחום, המוגש באופן בהיר, נגיש ושופע טיפים למניעת טעויות ועוגמת נפש.
אוריון הוצאה לאור
מאת: ברנט פינווידיק
תיאור: שלוש דקות. כן, רק שלוש דקות. זהו פרק הזמן העומד לרשותכם להשמיע את הרעיון שלכם. בזמן הזה, הצד השני יגבש דעה נחרצת: כן או לא. המהירות אולי מפתיעה, אבל משקפת את המציאות. בני אדם מחליטים מהר. הם פשוט בנויים כך. ואם יש לכם רק שלוש דקות למכור את הרעיון שלכם (כל רעיון, בכל תחום), מהי הדרך הנכונה לבנות את הפיץ‘ שלכם? כיצד תדעו להפריד בין מה שאתם רוצים לומר לבין מה שבאמת צריך להיאמר?

חוק שלוש הדקות ילווה אתכם שלב אחר שלב בדרך לבניית הפיץ‘ שלכם: שאינו בקי בתחומכם
• כך תלמדו לְ פַ שט את הפיץ‘ כדי שיהיה ברור ומסקרן גם למי
• כך תלמדו לזקק את המסר שלכם
• כך תמצאו את הסיפור שילכוד את סקרנותו של הקהל
• כך תהפכו את החסרונות שלכם ליתרונות
• כך תבנו את הפיץ‘ היעיל, הקצר והאפקטיבי ביותר שיוביל אתכם קדימה

ברנט פינווידיק הוא מפיק טלוויזיה זוכה פרסים. במהלך הקריירה שלו הוא הצליח למכור יותר מ–500 תוכניות ופורמטים טלוויזיוניים לרשתות השידור הגדולות בעולם. כיום הוא מרצה בשיטת "שלוש הדקות" שפיתח. בין לקוחותיו מנכ"לים וחברות ענק, מהסוג המניע את העולם.
תכלת הוצאה לאור
מאת: הרצל עוזר
תיאור: הרצל עוזר הוא מהמנכ"לים המובילים במשק הישראלי. ספרו לשנות את כללי המשחק מיועד למנהלים בכל דרגי הניהול, לחולמים להיות מנכ"לים, ולמי שכבר הגשימו את החלום. זהו אינו עוד “ספר מתכונים להצלחה", אלא סיפורים מרתקים מהחיים העסקיים, המציגים תובנות אמיתיות, וחושפים דילמות, התמודדויות וניצחונות. עוזר החל את דרכו הייחודית כקצין בצנחנים שפיקד, בין היתר, על לכידתו של רב־המחבלים סמיר קונטאר. בהמשך כיהן בתפקידי ניהול בכירים ביותר, הוביל את החברות שניהל להצלחות גדולות, והטביע את חותמו בכל תפקידיו.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: ליאור הלוי
תיאור: ⋅ מהו חוסן ניהולי?
⋅ כיצד יהפוך אותנו פיתוח חוסן ניהולי למנהלים מוצלחים יותר?
⋅ במה מתאפיינים המנהלים בעלי החוסן הניהולי?
⋅ איך ניתן לעמוד ואף לשגשג אל מול אתגרי הניהול? ניהול הנו מלאכה מאתגרת, מורכבת ודחוסה. יחד עם תחושת הסיפוק והמשמעות עלולות להגיע גם תחושות אחרות כגון: עומס, מתח, הצפה, לחץ, תשישות וכדומה. בכדי להתמודד עם הקשיים הרבים שהניהול מזמן, חשוב מאוד שלמנהל תהיה מנה הגונה של חוסן. חוסן הוא לא רק תהליך התפתחותי של הסתגלות והתמודדות אל מול הקושי, אלא כלי ניהולי ראשון במעלה המאפשר למנהל או למנהלת לצלוח אתגרים ומשברים ואף לשגשג למולם. בכתיבה קולחת ועשירה ותוך הקבלה לעולמות מרתקים ומפתיעים, לוקח אותנו המחבר, ליאור הלוי, למסע אל תוך עולמו הפנימי, הרגשי והאישי של המנהל במטרה לסייע לו לפתח חוסן ולעמוד בהצלחה מול אתגרי הניהול והמנהיגות.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: דרורה בלישה
תיאור: בין שאתם מנהלים חדשים ובין שאתם מעוניינים להשפיע יותר בתפקיד הניהול הנוכחי שלכם, האתגרים הניצבים מולכם הם רבים ומגוונים – ניהול עובדים, סינכרון נכון בין גורמים רבים בסביבה העסקית, קבלת החלטות מהירות, וצורך בתיעדוף חכם של מטלות. המדריך של ה־ Harvard Business Review יספק לכם את 17 הכישורים הנחוצים לכם כדי לפתח את עצמכם כמנהלים, תוך שימוש במאגר הידע העשיר של מגזין העסקים של הרווארד.

הפרקים הקצרים והענייניים במדריך הרווארד יאפשרו לכם להשיג פתרונות מיידיים לבעיות דחופות לצד האפשרות לקריאה מעמיקה יותר.

קראו במדריך ולמדו בין השאר כיצד:
- להפוך למנהיגים בעלי השפעה
- לבנות אמון ואמינות
- לגייס את הטובים ביותר ולבנות צוותים מובילים
- להאציל סמכויות
- לטפח יצירתיות
- לפתח אינטליגנציה רגשית
- לבנות תוכנית עסקית ולהשתמש בכלים פיננסיים
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: אוהד טופור
תיאור: מה המשותף למייסדי גוגל, פייסבוק, גולדמן זקס, דנונה, חברת הקומיקס מארוול, רשת סטארבקס, אסתי לאודר וראלף לורן? התשובה היא שכולם מייסדי חברות מהמובילות בעולם – וכולם ממוצא יהודי. מתברר שההצלחה של היהודים היא פנומנלית: אף שהיהודים מהווים רק 0.2% מאוכלוסיית העולם, הם מהווים 30% מרשימת האנשים העשירים והמצליחים בעולם וכ-20% מזוכי פרס נובל.

הספר מאסטרים מבקש לספק הסבר לתופעה יוצאת דופן זאת. הוא מראה כיצד ההצלחה של היהודים היא תוצאה של תרבות ייחודית שנוצרה על בסיס היסטוריה ודת של עם, תרבות שעקרונותיה מבוססים בין השאר על ערכי משפחה וקהילה, יזמות, זריזות והתמדה.

בסגנון קולח ובגובה העיניים מגולל איש העסקים המצליח אוהד טופור את עשרת העקרונות החשובים ביותר להצלחה בעסקים ובחיים שניתן ללמוד מהתרבות היהודית, ואת מקורותיהם. הוא מראה כיצד כל אחד יכול ליישם עקרונות אלו בקריירה ובחיים, ומדוע חשוב כל כך לשמר אותם היום ובעתיד.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: פטריק לנציוני
תיאור: קתרין פטרסן, המנכ”לית החדשה של דסיז’ן־טק, בילתה את השבועיים הראשונים בתפקידה בצפייה בבעיות של החברה, ולרגעים חשבה שאולי מוטב היה אלמלא לקחה על עצמה את התפקיד. אבל קתרין ידעה שהיא לא היתה מסוגלת לסרב להצעה. פרישתה מהעבודה הקודמת גרמה לה אי־שקט, ולא היה דבר שילהיב אותה יותר מאשר אתגר. ואולם כשקיבלה על עצמה את התפקיד לא היה לה מושג עד כמה הצוות שלה אינו מתפקד, וכיצד חברי הצוות יציבו בפניה אתגרים שלא התמודדה איתם מעולם קודם לכן. בלהצית את האש, פטריק לנציוני פורש בפנינו משל על מנהיגות, סיפור מרתק ושובה לב ועם זאת מציאותי, רלוונטי ומעשי. בזכות האינטלקט החריף שלו וכישרונו לספר סיפור הוא פונה אל עולם הצוותים המורכב והמרתק. קתרין פטרסן, המנכ”לית של דסיז’ן־טק, מתמודדת עם משבר המנהיגות האולטימטיבי: גיבוש הצוות הנתון באי־סדר נורא המאיים להפיל את החברה כולה. האם תצליח? האם יפטרו אותה? האם החברה תיכשל? סיפורו המרתק של לנציוני משמש תזכורת מתמדת לכך שמנהיגות דורשת אומץ ולא רק תובנה. במהלך הסיפור חושף לנציוני את חמשת הליקויים העוסקים בלב השאלה מדוע צוותים – גם הטובים ביותר – מתמודדים עם קשיים. הוא משרטט מודל חזק וצעדים מעשיים כדי להתגבר על המשוכות הנפוצות ולבנות צוות עקבי ואפקטיבי. כמו בספריו האחרים, גם כאן כותב לנציוני משל מרתק ובו מסר פשוט לכאורה אך רב עוצמה, לכל אלה שמשתוקקים להיות מנהלי צוותים יוצאי דופן.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: טיפאני פאהם
תיאור: בגיל 27, ייסדה טיפאני פאהם את Mogul - אימפריית טכנולוגיה ותקשורת בינלאומית המיועדת לנשים. טיפאני היא הוכחה חיה לעובדה שהחוקים הישנים בנוגע להצלחה פשוט אינם תקפים עוד. בספרה היא מנסחת את הכללים החדשים בכל הנוגע לבחירה במה שמלהיב אותך ובמה שנדרש בכדי לפלס לעצמך את המסלול שלך בעידן של שיבושים ומהפכות טכנולוגיות. באופן מסורתי יוחסה המילה "mogul" לגברים. אבל טיפאני פאהם הגדירה אותה מחדש – כשתגגלי את המילה כעת, תוצאת החיפוש הראשונה תהיה החברה שייסדה: Mogul, פלטפורמה שמאפשרת למיליוני נשים, ב-196 מדינות ברחבי העולם, להתחבר אלו לאלו, לחלוק מידע ולגשת לידע. אז כיצד הצליחה אישה צעירה - מהגרת שהגיעה לארצות הברית בלי לדעת מילה באנגלית, להגשים את חלומה לחבר נשים ולהפוך אותו לקריירה מצליחה ולחברה רווחית במיוחד, ששינתה חיים לנשים כה רבות? טיפאני משחזרת את המסלול שעשתה עד שהייתה לאחת היזמיות המצליחות של דורה, והיא מציעה שלל עצות ממוקדות ומעשיות, שנוגעות לכל תחום אפשרי: להתגבר על ספקות עצמיים, לעבוד על פרויקטים לצד העבודה הקבועה ו"להתאבד" על החיים ועל העבודה על ידי ביצוע כל מטלה מעל ומעבר לנדרש – בלי לוותר לרגע על מי שאת באמת. הספר ילמד אותך איך לשאת ולתת על קידום בעבודה, איך להשיג תפקידים בתחומי קריירה שונים ואיך לאזן בין כולם, איך לקבל אנשים לעבודה, איך לגייס ולנהל צוות ואיך להפוך למוגולית בעצמך. הוא כולל גם אסטרטגיות ותובנות מאת עשר מוגליות מצליחות ביותר מכל רחבי העולם, ובהן עורכת מגזין Elle נינה גרסיה, עורכת הדין והעיתונאית סטאר ג'ונס, ומייסדת מותג האופנה רבקה מינקוף. להיות מובילה בעולם העסקים, עוסק במציאות החדשה שבה מעטות מאיתנו יעבדו לאורך כל הקריירה במקום עבודה אחד בלבד, כמו גם בעובדה, שאין בנמצא נוסחה פשוטה ל"חיים טובים" – לא מקצועית ולא אישית. כדי להצליח, עלינו להגיב בזריזות, להיות גמישות ולחשוב בצורה אסטרטגית. להיות מובילה בעולם העסקים הוא מפת דרכים חיונית לחיים ולקריירה תובעניים ומאתגרים – אבל גם מלהיבים ועתירי הזדמנויות, אם רק תדעי להיכן להביט.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: ג'ים קליפטון, ג'ים הרטר
תיאור: גאלופ מצאה שאיכות המנהלים ומנהלי הצוותים הם הגורם המרכזי להצלחתו של הארגון שלכם בטווח הארוך מקום העבודה משתנה מהר יותר מאי‑פעם והדבר נכון גם לגבי הבעיות שעמן מתמודדים מנהלים בארגון. האתגרים היומיומיים שלהם כוללים הנהגת ושימור עובדים מדורות שונים עם צרכים שונים, צוותים שעובדים בסביבות עבודה במבנים לא היררכיים, בינה מלאכותית, ועבודה מרחוק. לצד זאת, שיטות הניהול המקובלות תקועות באותו המקום כבר למעלה משלושים שנה. כוח העבודה החדש, במיוחד דור העובדים הצעיר, רוצה למצוא בעבודתו מטרות חשובות ומשמעות עמוקה. הם אינם רוצים בוסים מהסגנון הישן שרק מחלקים הוראות. הם רוצים מאמנים שיעוררו בהם השראה, שיתקשרו איתם לעתים תכופות ושיפתחו את החוזקות שלהם. מיהו האדם החשוב ביותר בארגון להובלת שינויים אלה? עשרות שנות מחקר בארגונים בכל העולם קובעות שאלה הם המנהל ומנהלי הצוותים. הצלחתו של הארגון, או כישלונו, תלויים במנהלים שהוא מעסיק. אחד האתגרים הגדולים ביותר כיום הוא שמנהלים חייבים להפוך מבוסים למאמנים. אם יהיו לכם מנהלים מעולים, שיֵדעו לממש את מלוא הפוטנציאל של כל אדם בצוות, אתם צפויים לראות צמיחה אורגנית ברווחים. מנהלים מעולים יודעים את הדרך לתת לכל אחד מהעובדים את מה שהעובדים רוצים כיום: עבודה טובה וחיים טובים. זהו עתיד עולם העבודה.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: גדעון שטיאט
תיאור: דירקטוריונים ודפוסי ניהול בישראל עוסק בעבודת הדירקטוריון הלכה למעשה, במערכות היחסים בין הדירקטוריון לבין המנהל הכללי, בדפוסי הניהול הכללי ובתהליכי קבלת החלטות עסקיות.

ד"ר גדעון שטיאט בוחן את שהתרחש בחדרי הישיבות של הדירקטוריונים שבהם לקח חלק, ומשרטט את גבולות אחריותו המקצועית של הדירקטור כלפי החברה וכלפי בעלי המניות. בספר מציע ד"ר שטיאט דרכים לשיפור עבודת הדירקטוריון ומתאר את התמורות במעמדם של בעלי השליטה בחברות הציבוריות והשפעתם על תפקודי הדירקטוריון.

בדירקטוריונים ודפוסי ניהול בישראל פותח ד"ר שטיאט צוהר לעבודתם של מנהלים כלליים בחברות עסקיות גדולות במשק הישראלי ומציג מגוון רחב של דפוסי ניהול. כך למשל מוצגים הכריזמה ודפוסי הניהול הייחודיים של אלי הורביץ שהוביל את צמיחתה של טבע מחברת תרופות מקומית לחברת ענק גלובלית; מערכת היחסים הפתוחה, הלא-פורמלית והיעילה שהוביל אבי נאור בין חברי ההנהלה באמדוקס; ומנגד, דפוסי הניהול השמרניים של ארנסט יפת, יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל של קבוצת בנק לאומי, שהשכיל לקבל החלטות דרמטיות אשר הובילו לשינויים ניהוליים וארגוניים מהפכניים בבנק לאומי.

לפנינו ספר מרתק הממחיש את תפקידה המרכזי של חשיבה יצירתית "מחוץ לקופסה", והוא מומלץ לדירקטורים, למנהלים ולסטודנטים הלומדים מנהל עסקים.

ספר זה מבוסס על מחקר וניסיון עשיר שצבר ד"ר גדעון שטיאט במשך ארבעה עשורים שבהם ניהל חברת ייעוץ אסטרטגי, השתתף במאות ישיבות דירקטוריונים וּועדות דירקטוריון, לימד בבתי ספר למנהל עסקים בישראל ובארצות הברית, וערך סמינרים למנהלים בכירים בנושאי ניהול כללי וחשיבה אסטרטגית.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: ניר אייל, ג'ולי לי
תיאור: אנחנו מתיישבים לעבוד על פרויקט שמועד ההגשה שלו מתקרב במהירות, אבל פתאום מתקבלת הודעת וואטסאפ וקוטעת את רצף העבודה. כשאנחנו מתכוננים לחזור לעבוד, חבר לעבודה קופץ למשרד שלנו לפטפט קצת. כשאנחנו מנסים להקדיש זמן למשפחה, המסכים מפריעים לנו ללא הרף. כמה הייתם מצליחים בלי הסחות דעת? מה היה קורה אילו היה לכם הכוח להישאר ממוקדים?

ממוקדים פורש את הפסיכולוגיה הנסתרת שמניעה אותנו להסחות דעת – ומסביר מדוע אי אפשר לפתור את הבעיה בהחלטה פשוטה להתנתק מהמסכים. הספר מלמד כיצד לנצל היטב את הטכנולוגיה שלנו (ולא לוותר עליה) בלי לתת לה להשתלט על חיינו.
אגם הוצאה לאור
מאת: דן ממט
תיאור: צ'רצ'יל, אחת הדמויות הדומיננטיות ביותר במאה העשרים, נודע בין היתר בשל כושר ההתבטאות יוצא הדופן שלו, יכולת מנהיגות מרשימה וניהול משברים מוצלח. כאשר העולם היה אחוז בחיל ורעדה נוכח התרחבות השלטון הנאצי בשנות הארבעים של המאה הקודמת, צ'רצ'יל היה מי שנשא בגאון את לפיד המאבק לחירות. ספר זה עוסק בניהול ובמנהיגות. בעולם הניהול העכשווי של המאה ה-21 אנו משתמשים בטרמינולוגיות ובדיסציפלינות אשר לא היו קיימות אי אז בשנות הארבעים של המאה הקודמת, כאשר צ'רצ'יל ניהל את המלחמה. ובכל זאת, צ'רצ'יל היה חלוץ וסלל דרך בתחומים רבים ובהם גם ניהול. בדרכו הייחודית צ'רצ'יל סיגל לעצמו שיטות ניהול ומנהיגות אשר מהוות השראה רבה גם בימינו אנו, ולעיתים נהפכו לנורמה שאותה אנו מכירים כיום. צ'רצ'יל עצמו אמר פעם: "ככל שנעמיק להסתכל לאחור כך נגדיל את טווח הראייה שלנו קדימה". ציטוט זה מתאר במדויק את הספר - מבט לאחור על אירועים עוצמתיים במאה הקודמת ועל דמות מנהיגותית יחידה במינה כדי ללמוד ולרכוש כלים ניהוליים ומנהיגותיים להווה ולעתיד. בספר מובאות מגוון פעולות היום־יום אשר שימשו את צ'רצ'יל בניהול המערך הבריטי במלחמת העולם השנייה.
ישנם מקורות לרוב מהם אפשר ללמוד ניהול ומנהיגות. הספר מספק הזדמנות ללמוד ניהול ומנהיגות מדמות ייחודית במינה - דמות המופיעה על במת ההיסטוריה אחת למאה שנה, אדם אשר הצליח להנהיג את האנושות בימיה החשוכים ביותר, בהצלחה, לעבר ימים מוארים יותר.
אוריון הוצאה לאור
מאת: אביה שהם לוז
תיאור: טענתו המרכזית של הספר היא – שביסודה של כל מערכת, הן בעולם החומר והן בעולם הרוח, נמצא מידע מאורגן. בדרגות חופש שונות מידע זה מועבר בין מרכיבי המערכת השונים והוא יכול להשתנות ולהתעדכן על פי איתותי הסביבה וצרכי המערכת. מערכות שונות אמנם במידע הספציפי שבונה אותן, אך דומות בכללי ההתארגנות של מידע זה. התייחסותנו לכללים של התארגנות המידע תעמיק את הבנתנו על מערכות, ומשום שהעולם בנוי ממערכות, נוכל להעמיק את הבנתנו גם על העולם. הספר בנוי משלושה חלקים. בחלקו הראשון מוצעים מספר עקרונות המשותפים לעולם החומר ולעולם הרוח. על בסיסם מוצע בחלקו השני של הספר ׳מודל לארגון מידע מכוון משמעות׳ המסביר את אופן התארגנותן של מערכות ותהליכי השתנותן. לפי מודל זה, להתארגנות המידע יש תבנית יסודית בת שלוש רמות, פועלים בה ארבעה כוחות, מתקיימים בה תהליכים של בחירה ומתרחשות בה שוב ושוב ׳פעימות מידע׳ המשנות את המערכת המאורגנת עקב שינוי המידע שהגיע אליה. היישומים התיאורטיים והמעשיים של מודל זה מובאים בחלקו השלישי של הספר.
אוריון הוצאה לאור
מאת: אליאב אללוף
תיאור: אליאב אללוף, איש פלסטלינה בעולם של ברגים, הוא מומחה לשיווק וסטוריטלינג, מרצה, סופר ויועץ שליווה למעלה ממאה מותגים מובילים בארץ ובחו"ל, הן כעצמאי הן כמייסד ומנכ"ל של רהב מדיה מקבוצת רני רהב תקשורת ויחסי ציבור.
אוריון הוצאה לאור
מאת: ניר גולן
תיאור: הספר שבידיכם הוא כלי עבודה אישי. זהו מדריך שפותח כמענה לצורך שעלה למול בדידות מקצועית בארגונים וחברות, השונים זה מזה בתוכן ובמבנה - גופים שרצו לגדול ולהתפתח בעולם המקצועי החדש, שבו האינדיבידואל הפך להיות אידיאל. האם קרה שחשתם בודדים בעולמכם המקצועי? כמה פעמים חשתם חסרי אונים למול משימה מורכבת שהוטלה עליכם? הספר שבידכם מבקש לייצר מציאות מקצועית חדשה. הקהל הוא מדריך, המעניק מגוון כלים להובלת תהליכי למידה בקהילה ושגרות עבודה לניהולה. הכלים במדריך נוסו ודויקו בעבודה מעשית בשטח לאורך שנים. מדריך הקהל מציג באור חדש את מהותה, חשיבותה ויתרונותיה של הלמידה בקהילה מקצועית.
אוריון הוצאה לאור
מאת: אלעד נגר
תיאור: כיצד יכול הבודהיזם לסייע לך במשא ומתן עסקי? איך ניתן להגביר חדשנות ויצירתיות בעסק שלך באמצעות הדרך הבודהיסטית? מהו האתגר האמיתי של איש המכירות בעסק? איך חמלה עצמית תהפוך אותנו למנהלות טובות יותר? מהי אקולוגיה עסקית ומה הקשר בין דאגה לסביבה להצלחה שלך? בספר זה נבחן שאלות אלה ועוד רבות, תוך חיבור בין הפן העסקי והניהולי לדרך החיים הבודהיסטית.

בספר עיון עסקי וניהולי פורץ דרך, מחבר אלעד נגר בין שני עולמות מנוגדים לכאורה, וממחיש כיצד אימוץ דרכו של הבודהה בעולם הגלובלי והדינמי של המאה ה-21 אינו עומד בסתירה לקידום יעדיהם של ארגונים עסקיים, אלא שזור בהם בסינרגיה.

לאורך הספר הולכת ומתבהרת התובנה, דרך הראש ולא פחות מכך דרך הלב והחוויה: לבודהיזם יכולה להיות תרומה משמעותית לא רק לאיכות חייהם של כל אלה הפועלים בזירה העסקית והניהולית, אלא גם לקידום יעדיהם של ארגונים עסקיים.

חלקו הראשון של הספר מוקדש להיכרות בסיסית עם הבודהיזם ועקרונותיו, מתוך הנחת יסוד שזהו מפגשם הראשון של הקוראות והקוראים עם הבודהיזם. שלושת חלקיו האחרים של הספר מנתחים נושאים עסקיים וניהוליים שונים ברוח הבודהיזם. הספר מדגים באופן בהיר ועמוק, כיצד דרך חיים זו נותרה רעננה וישימה, ויכולה לספק גם כיום תובנות ומשמעות בעולם העסקים והניהול.
אוריון הוצאה לאור
מאת: מיכה פופר, עמרי קסטלנובו
תיאור: מדוע אנו נמשכים לסוגים שונים של מנהיגים? מהי התופעה המכונה כריזמה ומדוע היא כה קשה להסבר? מה הופך מנהיגים מסוימים ליותר כריזמטיים בעינינו ומדוע אותם מנהיגים הנתפסים ככריזמטיים בתקופה מסוימת יכולים שלא להיתפס כך בתקופה אחרת? אלה הן חלק מהשאלות שספר זה עוסק בהן. בשונה ממחקרים על מנהיגות המתמקדים במנהיגים, הטענה המוצגת בספר זה היא שהבסיס לתופעת המנהיגות ניתן להבנה דרך התבוננות בצרכים ובמאווים של המונהגים. כלומר, השאלה מה יש בנו, המונהגים, ש"מכריח" אותנו להִמשך למנהיגים ולעיתים אף להעריצם, קודמת לשאלה מה יש באישיותם והתנהגותם של מנהיגים המסייע להם להשפיע על אנשים. מנהיגות וכריזמה עוסק ביסודות האוניברסליים והתרבותיים של תופעת המונהגות. ייחודו בכך שהוא רואה את הצורך במנהיגות כמרכיב שיש לו יסודות ב"תוכנה האבולוציונית" המסייעת למין האנושי להסתגל ולשגשג באמצעות מוכנותו להתקבץ, לתאם פעילות ולהעביר ביעילות רבה ידע הסתגלותי לרוחב ולאורך הדורות. במובן הזה אין כאן "עוד ספר על מנהיגות" אלא התבוננות בתופעה שהיא במהותה מורכבת מכדי להבינה דרך עדשה דיסציפלינרית אחת. מחברי הספר מציעים התבוננות המחברת בין דיסציפלינות שונות: אבולוציוניות, פסיכולוגיות, סוציולוגיות ואנתרופולוגיות – כולן שופכות אור על תופעה הקיימת בכל חברה, גדולה כקטנה.
רסלינג
מאת: עופר סיטבון, רונית דוניץ־קידר
תיאור: שוק, משפט ופוליטיקה: על אחריות חברתית של תאגידים הוא ספר ראשון מסוגו בישראל המקבץ מאמרים של חוקרים מדיסציפלינות שונות – משפט, סוציולוגיה, היסטוריה וסביבה –המציעים ניתוח ביקורתי וחדשני של שדה האחריות החברתית התאגידית. השיח הקיים בתחום זה, למרות התפתחות רבה שעבר בשנים האחרונות, עדיין רואה באחריות החברתית התאגידית שדה שהוא בעיקרו וולונטרי, לאו דווקא משפטי, המצוי בתחום שמעבר לציות לחוק וכפוף לחובת התאגיד למקסם רווחים. בניגוד לתפיסה זו, נקודת המוצא של המאמרים בספר זה היא ששאלת האחריות החברתית של התאגיד העסקי ומקומו בחברה המודרנית היא שאלה פוליטית ומשפטית לא פחות מאשר שאלה עסקית-כלכלית צרה. מאמרי הספר מדגישים ששאלת הרגולציה של תאגידים והיקפה תלויה, בראש ובראשונה, בתפיסה נורמטיבית הנוגעת לתפקידם של תאגידים בחברה, כמו גם לשאלה את מי עליהם לשרת. כמכלול, הספר מאיר את המתח המובנה בין התכלית הכלכלית של התאגיד לבין המחויבויות החברתיות שלו, ובין שאלות של יעילות לבין שאלות של אחריות; הוא מצביע על חשיבות הבנת ההקשר הפוליטי הרחב יותר של הדיון בסוגיות אלה. מאמרי הספר מבקשים להצביע על האופנים השונים שבהם פועל שדה האחריות החברתית התאגידית בישראל ובארצות הברית בנושאים כמו זכויות אדם, זכויות עובדים, סביבה, שוק ההון, תקשורת ועוד.
רסלינג
מאת: אבנר ברנע
תיאור: דניאל כהנמן (חתן פרס הנובל לכלכלה) ציין ש"היכולת להיות מופתעים הוא היבט מהותי של חיינו המנטליים; ההפתעה היא האינדיקטור הרגיש ביותר לאופן שבו אנו מבינים את עולמנו ולציפיות שלנו ממנו". במוקד הספר את זאת לא צפינו עומדת השאלה כיצד מתמודדות מדינות, באמצעות ארגוני מודיעין, עם הפתעות אסטרטגיות, לצד בדיקת דרכי ההתמודדות של ארגונים עסקיים-כלכליים עם התפתחויות בלתי-צפויות. ארגוני מודיעין, קברניטי מדינות ומנהלים בכירים בתחום העסקי משקיעים מאמץ גדול על מנת למנוע הפתעות אסטרטגיות, אבל בפועל הם ממשיכים להיות מופתעים. ארגוני מודיעין עוסקים שנים רבות בשאלה כיצד לשפר את היכולות שלהם על מנת למנוע הפתעות אסטרטגיות. העדר התרעה ביחס לאיומים קריטיים המתפתחים בתחום העסקי מציג בעיה דומה אשר לא זכתה לדיון מספק. ספרו של אבנר ברנע מתמודד עם שלוש שאלות מרכזיות: מה ניתן ללמוד מניתוח השוואתי של כשלונות מודיעיניים, בתחום הלאומי והעסקי, על מנת להעשיר את הבנתנו ביחס לסיבות לכישלונות מודיעיניים? מה ניתן ללמוד מניתוח השוואתי של כשלונות מודיעיניים בשני סוגי הפתעות: הפתעה מרוכזת והפתעה מפוזרת; כיצד יכול המחקר ההשוואתי של כשלונות מודיעיניים בתחום הלאומי והעסקי לתרום לשיפור ההיערכות של מדינות, כלכלות ועסקים להתמודד עם הפתעות אסטרטגיות? הספר בוחן את כשלונות המודיעין מנקודת מבט חדשה המאפשרת לסווג הפתעה אסטרטגית לפי ארבעה ממדים. על סמך ניתוח ארבעה מקרי בוחן של כשלונות מודיעיניים, שניים בתחום המודיעין הלאומי (מתקפת 9/11 והאינתיפאדה הראשונה) ושניים בתחום העסקי-כלכלי (המשבר הפיננסי בשנת 2008 וקריסת IBM בשנת 1993), ניתן להבין טוב יותר את תופעת הכשלון המודיעיני.
רסלינג
מאת: דרו בויד, יעקב גולדנברג
תיאור: חשיבה בתוך הקופסה מראה שחדשנות טובה ומהירה יותר מתרחשת כשפועלים בתוך העולם המוכר לכם (אכן כך, בתוך הקופסה) תוך שימוש בסדרת תבניות המכוונות את התהליך היצירתי באופן שעושה אותנו יצירתיים יותר, לא פחות.
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: חיים שפירא, גייל גלבוע פרידמן
תיאור: אז מה מצפה לנו בספר?
 - נלמד לנהל משא ומתן
 - נשתה בירה ונדון במסים ובחלוקה צודקת של הנטל
 - נתחקה אחר חולה מדומה ונשפוך אור על סמים בספורט
 - נבין איך סלילת כביש נוסף עלולה להאריך את זמן הנסיעה
 - נכיר את האישה החכמה בתבל ואת פתרונה לחידה שעורר סערה
 - נראה כיצד מלך חכם חושף את הרמאות של שר האוצר
 -  נסביר למה לא צריך להילחץ (מיד) מתוצאה של בדיקה רפואית
 - נחשב את מספר הדייטים הדרוש לפני שתשקלו נישואין
 - ניפגש עם ברבור שחור ועורב לבן ולהקת קופים שכותבת את "המלט"
 - נמצא את השיטה הטובה ביותר להימורים בקזינו...
כנרת, זמורה דביר בע"מ
מאת: סטיבן א' שוורצמן
תיאור: שיעורים במצויינות הוא הספר שרבים ציפו לו בכיליון עיניים. זהו מדריך מעצים, מרתק ופוקח עיניים עבור כל מי ששואף להותיר חותם אישי גדול יותר בעולם. בכל תחומי עיסוקו, בין אם מדובר בסגירת עסקאות, בהשקעות, יזמות, מנהיגות, בדיפלומטיה או בפילנתרופיה, לשוורצמן יש מה ללמד אתכם בכל הנוגע לשאפתנות וצמיחה עסקית, לסיכונים והזדמנויות, וליכולת להצליח באמצעות התעקשות בלתי מתפשרת על מצוינות. בין שאתם יזמים עסקיים, מנכ"לים, פילנתרופים, מנהלים, סטודנטים, ובין פשוט אנשים מן השורה המחפשים אחר דרכים למקסם את הפוטנציאל האישי שלכם – שיעוריו של שוורצמן מיועדים לכם. שוורצמן לא רק פותח לכם חלון להתבוננות מעמיקה בכל חוויותיו, אלא גם סולל עבורכם את הדרך אל ההצלחה.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: דניאל כהנמן, אוליביה סיבוני, קאס סאנסטיין
תיאור: דמיינו ששני רופאים באותה עיר מאבחנים בצורה שונה מטופלים זהים. או ששתי שופטות באותו בית משפט גוזרות עונשים שונים בתכלית על שני אנשים שביצעו פשעים זהים. או שמראיינים שונים באותה חברה מקבלים החלטות שונות לגמרי לגבי מועמדים זהים מכל בחינה. תארו לעצמכם גם שאותו רופא עצמו מקבל החלטות שונות לגבי אותם מקרים בבוקר ובערב, או שאותה שופטת מקבלת החלטות שונות לגבי מקרים זהים ביום שני וביום שישי. כל אלה דוגמאות לרעש: שוֹנוּת בשיפוטים שצריכים להיות זהים. בספר רעש מראים חתן פרס נובל פרופ' דניאל כהנמן, פרופ' אוליביה סיבוני ופרופ' קאס סאנסטיין את השפעתו המזיקה של הרעש בתחומים רבים, ביניהם רפואה, משפט, חיזוי כלכלי, זיהוי פלילי, החלטות על שחרור בערבות, הגנה על ילדים, אסטרטגיה, סקירות ביצועים ובחירת מועמדים לעבודה. בכל מקום שצריך לקבל בו החלטה, יש גם רעש, אבל רוב הזמן בני אדם וארגונים אינם מודעים לקיומו. בעזרת כמה צעדים פשוטים להתמודדות עם הבעיה ניתן להפחית הן את הרעש והן את ההטיות בשיפוטים – והודות לכך לקבל החלטות טובות יותר. רעש גדוש רעיונות מקוריים ותובנות מבוססות-מחקר, ממש כמו בספרים המהפכניים פורצי הדרך לחשוב מהר, לחשוב לאט (בעברית בהוצאת מטר וכנרת) ודחיפות קלות (בעברית בהוצאת מטר). בדרך בהירה ומרתקת הספר מראה כיצד ומדוע אנו כה רגישים לרעש בשיפוטים שלנו - ומה אפשר לעשות כדי להיפטר ממנו.
כנרת, זמורה דביר בע"ממטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: רוברט ט' קיוסאקי
תיאור: בכל יום ויום אנו מופגזים בדיווחי חדשות, פרטי מידע ודעות. איך נוכל להבדיל בין עובדה לבדיון ובין אמת לשקר, ולקבוע מה נכון ומה לא? בפייק משתף קיוסאקי את קוראיו בתובנות ובתשובות שיעזרו לכל אחד מאיתנו לקבוע מה "אמיתי" ורלוונטי לחיינו הפיננסיים. קיוסאקי בוחן באומץ את הדברים שנחשבים ל"עובדה" או ל"שכל הישר", ומאמין שאם ברצוננו ליצור לעצמנו עתיד פיננסי אֵיתן ואת שלוות הנפש הנובעת ממנו, עלינו קודם כול להחזיר את השליטה לידינו.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: הנס רוסלינג, אולה רוסלינג, אנה רוסלינג רונלונד
תיאור: בעובדתיות, הנס רוסלינג, פרופסור לרפואה בינלאומית וכוכב הרצאות "טד" חושף את עשרת האינסטינקטים שמעוותים את נקודת המבט שלכם – החל בנטייתכם לחלק את העולם לשני מחנות (בדרך כלל גרסה כלשהי של "אנחנו" ו"הם" או "עשירים" ו"עניים") ועד לאופן שבו אתם צורכים תקשורת ואיך אתם מעריכים את ההתקדמות של העולם (סבורים שרוב הדברים נעשים גרועים יותר). מתברר שהעולם, עם כל חוסר שלמותו, נמצא במצב טוב בהרבה ממה שאנשים נוטים לחשוב. זה לא אומר שאין סיבות ממשיות לדאגה. אבל כשאתם דואגים על כל דבר כל הזמן במקום לאמץ תפיסת עולם מבוססת עובדות, אתם עלולים לאבד את יכולתכם להתמקד בדברים שמאיימים עליכם יותר מכול.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: ג'ף בזוס
תיאור: "אנחנו מתכוונים לבנות את החברה ששמה את הלקוח במרכז יותר מכל חברה אחרת בעולם" ג'ף בזוס, לפני 25 שנה

בפעם הראשונה, מניח ג'ף בזוס במילותיו שלו את עקרונות הליבה והפילוסופיה שהנחו אותו בהקמתן, פיתוחן ובהנהגתן של אמזון ושל חברת החלל בְּלוּ אוריג'ין. אוסף זה של כתביו – מכתביו המיוחדים והמקוריים להפליא לבעלי המניות, נאומים, וקטעים מראיונות - מקנים לקוראים גישה לרקע האישי של בזוס, לעבודתו, ולהתפתחות רעיונותיו ומאפשרים ללמוד מקרוב על ה"מדוע" ועל ה"כיצד" של הצלחתו.

הספר מקיף שורה ארוכה של נושאים מתחומי העסקים והמדיניות הציבורית – מחדשנות והתמקדות אובססיבית בלקוח ועד להשתנות האקלים והחלל החיצון. זוהי הצצה נדירה למחשבותיו של בזוס על העולם ועל המקומות שאליהם הוא חושב שהעתיד יוביל אותנו.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: תלמה ליבל
תיאור: במה שעובד, פרופ' תלמה ליבל, פסיכולוגית בעלת שם בינלאומי, מראה לנו כיצד גורמים שאנו נוטים להתעלם מהם בשגרת העבודה שלנו – הסביבה הפיזית, ההרגלים הבלתי מודעים שלנו ואפילו מאפיינים כמו תווי פנינו וגובה קולנו – יכולים להשפיע על חיי היומיום שלנו, לעשותנו מאושרים יותר, להוריד את רמת הלחץ ולרומם את הקריירה שלנו או להפיל אותה. בהתבסס על מחקרים פסיכולוגיים פורצי דרך, ליבל שופכת אור על הגורמים הנסתרים – שלרוב הם פשוטים וקלים לביצוע – שמשפיעים במידה משמעותית על ההצלחה ושביעות הרצון שלנו בעבודתנו ובחיינו, על היצירתיות שלנו ועל הורדת הלחץ והחרדה. בשוק התחרותי של ימינו, שבו אפילו להבדלים זעירים עשויה להיות השפעה מכרעת על עובדים ועל ארגונים, ניצול גורמים מעין אלה לטובתכם עשוי להוות את ההבדל בין הצלחה לכישלון. מה שעובד מציע תובנות יקרות ערך ועצות מעשיות לכולם. בין שאתם מנהלים, עובדים מן השורה, בעלי עסק, סטודנטים או פנסיונרים, ככל שתדעו יותר על המרכיבים החמקמקים שעשויים לעזור או להפריע לכם בעבודתכם ובחיי היומיום, כך תהיו ערוכים יותר לתפוס שליטה ולנווט את דרככם בעולם העבודה התחרותי של היום, ולחולל מהפך בחייכם המקצועיים והפרטיים.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: ישראל דנציגר
תיאור: הזמנה לשרת ציבור מספק הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של הציבוריות הישראלית ומשרדי הממשלה, ואל עבודתם של השרים ופקידי הציבור. בספרו חושף דנציגר את שיתופי הפעולה, את קרבות האגו, את הלכלוכים וההתמודדות עם הכפשות, כמו גם את הטוב הרב לצד האתגרים, המורכבויות והכשלים בעבודת המגזר הציבורי.בין שלל הדוגמאות, הוא מביא את העקרונות הבסיסיים לכל מנהיג ציבור – ובמיוחד קורא לבוא להטות שכם ולשרת ציבור.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: רונלד כהן
תיאור: שינויים אקלימיים וגיאופוליטיים, סכסוכים ומלחמות מאיימים היום על משטרים חופשיים ועל הקפיטליזם והדמוקרטיה בכל העולם. הזרמה של עוד ועוד כסף במטרה ליישם רעיונות ישנים שכבר אינם רלוונטיים למציאות של ימינו, לא תפתור את הבעיות האלו. דרושה דרך חדשה שתוביל אותנו לצמצום אי-השוויון בעולם, לחידוש משאבי הטבע, ולשגשוג שממנו ייהנו כמה שיותר אנשים – זהו העולם שיוצרת מהפכת האימפקט. במשך שני עשורים הוביל המשקיע הבינלאומי, הפילנתרופ והיזם הפיננסי-חברתי, סר רונלד כהן, את מהפכת האימפקט להשגת שינוי חברתי וסביבתי אמיתי. כאחד ממייסדי קרנות ההון סיכון שהניעו את מהפכת הטכנולוגיה, הוא מיטיב להבהיר את האופן שבו השקעות האימפקט מעצבות מחדש את הקפיטליזם והופכות את המגזר הפרטי מגורם שמזהם ומגביר את אי-השוויון בחברה לכוח רב עוצמה לשיפור העולם – כוח שעוזר לחלוקה הוגנת יותר של ההזדמנויות, ושממציא פתרונות לבעיות החברתיות והסביבתיות הגדולות שבפניהן אנחנו ניצבים. השקעות אימפקט הן בעצם השקעות חברתיות. הרעיון הוא לא רק לצמצם את ההשלכות השליליות על האנושות וכדור הארץ, אלא ליצור בפועל תוצאות טובות ואימפקט חיובי לחברה ולסביבה. הספר הזה נועד ליזמים בתחילת דרכם, למנהלים בעולם העסקים, למשקיעים, לפילנתרופים, לעובדי ציבור, ולאנשים מן השורה – צרכנים או עובדים – המעוניינים בחברות מצליחות שגם משנות את המציאות לטובה. הספר מראה איך כל אחד מאיתנו יכול לתרום לשינוי שהעולם כה זקוק לו.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: סיגל שביט טראוב
תיאור: בספר אומנות המנכ"לות מאת הפסיכולוגית הארגונית סיגל שביט טראוב, תתוודעו לאסטרטגיות ניהול המובילות להצלחה בעידן החדש והמתבססות על ראיונות עם 50 מנכ"לים ודירקטורים ישראלים, בשילוב מיטב הספרות הניהולית העדכנית. הספר מביא תפיסת עולם מעודכנת על תפקיד המנכ"ל בהובלת חברות וארגונים במאה העשרים ואחת, מתוך הבנה שמנכ"ל אינו רק תפקיד אלא מקצוע. המנכ"לים נבחרו מארגונים בגדלים שונים ומתחומים עסקיים מגוונים: הייטק, תקשורת, פיננסים, תעשייה, קמעונאות, המגזר הציבורי, נדל"ן ועוד. כל אחד ואחת מכם ימצאו בספר מנכ"ל המתמודד עם דילמות דומות לאלו המעסיקות אתכם, והקריאה בו תחסוך לכם טעויות בדרך ובזבוז של זמן וכסף.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: רוברט ט' קיוסאקי
תיאור: חלפו 25 שנים מאז יצא לאור ספרו של רוברט קיוסאקי אבא עשיר, אבא עני שתורגם לעשרות שפות, שינה את האופן שבו עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם חושבים על כסף והשקעות והפך למדריך מספר אחת של כל הזמנים לניהול כספים אישי.

זהו סיפורו של רוברט על שני האבות שגידלו אותו – אביו האמיתי, האב העני, ואביו של חברו הטוב ביותר, האב העשיר – ועל הדרכים שבהן עיצב כל אחד מהם את דרך החשיבה שלו על כסף והשקעות. הספר מנתץ את המיתוס שלפיו חייבים ליהנות מהכנסה גבוהה כדי להיות עשירים ומסביר את ההבדל בין לעבוד בשביל הכסף ובין לתת לכסף לעבוד בשבילנו.

במהדורה המחודשת שיוצאת לרגל 25 שנים לספר הקלאסי, רוברט מספק עדכון בנוגע למה שראינו בעשורים האחרונים, בכל הקשור לכסף, השקעות והכלכלה הגלובלית. הספר מכיל "מסגרות" שמריצות את הקוראים על פני השנים שחלפו – מ-1997 ועד היום – ומלוות בהערכות של רוברט על האופן שבו העקרונות שלמד מאביו העשיר עמדו במבחן הזמן. מבחינות רבות, המסרים של אבא עשיר, אבא עני- שלפני שני עשורים נתקלו בביקורת ולא תמיד התקבלו –רלוונטיים וחשובים היום עוד יותר משהיו לפני 25 שנה.
מטר הוצאה לאור בע"מ
מאת: ישראל כ"ץ, גלית עילם-שמיר
תיאור: סוגיית המנהיגות מעסיקה הן את הציבור הרחב והן את החוקרים לאורך השנים: מי מזוהה כמנהיג ומה משמעות הדבר? מה בין מנהלים למנהיגים? האם כל אחד יכול להיות מנהיג, והאם ניתן להכשיר מנהיגים או לפתח מנהיגות? כיצד מתמודדים מנהיגים עם מצבים מורכבים? האם מנהיגות היא סגולה אישית, ובאיזה אופן היא גם תלוית הקשר ומצב? כיצד מתפתחת תודעת מנהיגות לאורך חייו של אדם, וכיצד מתקיימת התנועה בין ציפייה לאכזבה ביחס למי שניתנת להם השפעה לא מבוטלת על חיינו. בעז שמיר הקדיש את עיקר חייו כחוקר בולט בעולם בשדה המנהיגות, תוך ניסיון לתת מענה לשאלות כאלה ואחרות. מאמריו עסקו במנהיגות וכריזמה, בצמיחתה של מנהיגות אותנטית, בשאלת המרחק בין מנהיגים למי שהולכים אחריהם, בסוגי ההשפעה של מנהיגים ובביטויים שלהם, ועוד. אסופת מאמרים זו מוקדשת לו. ישנם בספר מאמרים ששמיר כתב (חלק מהם עם עמיתיו ותלמידיו), לצד מאמרים שנכתבו על ידי עמיתים שהוקירו הן את דרכו כאדם והן את הקפדנות והיסודיות של מחקריו. מאמרי הספר עוסקים הן בסוגיות יסוד בשדה המנהיגות, הן בביטויים של מנהיגות בעת הזאת בכלל ובישראל בפרט, והן במידותיו של בעז שמיר כחוקר וכעמית.
רסלינג
מאת: עוזי בציר
תיאור: הקמת עסק מצליח היא דרך מעשית להתחזקות כלכלית ולהגשמה עצמית, אבל האמת המכאיבה היא, שמרבית בעלי העסקים מחטיאים בגדול את שתי המטרות. בפועל, רוב אלה שנכנסים לעולם העסקי לא מצליחים להמיר את העיסוק האישי שלהם בעסק קטן רווחי וגם לא לעלות מדרגה בהמשך לחברה עסקית בינונית או גדולה. מקצוען מעשי הוא שיטה ניהולית חכמה ומרעננת שכבר עזרה לעסקים ולחברות ואף הובילה את אחת החברות לזכייה בפרס התעשייה הישראלי. הספר חושף דרך פעולה וחשיבה עסקית שצמחה מתוך האתגרים שחווה המחבר כאנדרדוג מובהק בעולם העסקי, ונועד לתת לעצמאים ולבעלי עסקים עוצמה חדשה שתאפשר להם לנהל את העסק שלהם בקלות ובהצלחה רבות מאי-פעם, שהרי הקמת עסק ותפעולו הם רק ההתחלה, ובשביל להצליח צריך להיות מקצוען מעשי! עוזי בציר, מומחה באבחון, ניהול ובפיתוח עסקים, פיתח את שיטת “מקצוען מעשי” על בסיס 30 שנות ניסיונו בניהול בכיר ובייעוץ לעסקים ולחברות בתחומי המסחר, התעשייה, השירותים, ההיי-טק ועוד שבהן שימש כמנהל חיצוני, כיועץ, כיושב ראש וכדירקטור. לעוזי תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בפסיכולוגיה ניהולית ועסקית שאותם סיים בהצטיינות. הוא מרבה לתרום מהידע שלו למיזמים שונים בחברה ובקהילה וחבר בחוג הידידים של האוניברסיטה הפתוחה.
ספרי ניב
תיאור: מכון צפנת הוא מכון למחקר, לפיתוח ולייעוץ ארגוני הפועל בשדה הייעוץ מאז שנת 1985.התפיסה המקצועית המנחה את עבודתנו משלבת בין העולם הארגוני לבין הבנות שמקורן בתאוריות פסיכואנליטיות פוסט-מודרניות ובתאוריות של מורכבות. בעבודותינו השונות אנו עוסקים בפיתוח הקשר שבין התאוריה לבין הפרקטיקה בעולם הארגוני, ובמפגש שבין האדם לארגון. לכן אנו משלבים בעבודותינו פעילויות סדירות של ייעוץ ארגוני אישי ומוסדי, מחקר יישומי, פעילויות של הכשרות מקצועיות וכן כנסים וסמינרים. אנו מייעצים למגוון רחב של ארגונים – ארגונים ציבוריים וממשלתיים, עסקים וארגוני המגזר השלישי – מתוך מחויבות לעבודה במגוון תחומים. כמו כן, אנו מוציאים לאור את כתב העת 'אנליזה ארגונית', המשמש זירה ייחודית לקידום השיח בין אנשי המקצוע.
מאת: שני קונה
תיאור: הפופולריות של הייעוץ הארגוני מרתקת ומתעתעת כאחד עבור העוסקים בו והחוקרים אותו, שכן עדיין רב בו הנסתר על הנגלה: מהו, בעצם, ייעוץ ארגוני? מהם גבולות התחום? מהו הערך המוסף שלו לעומת עיסוקים או מקצועות אחרים שארגונים נעזרים בהם? מי יכולים לפעול כיועצים ארגוניים? מהו הקשר בין ייעוץ ארגוני לאקדמיה? מה חשוב לארגונים כשהם בוחרים יועצים ארגוניים? מהם הצרכים העיקריים של מנהלים אשר זוכים למענה בקשרי ייעוץ אישי? בחיפוש אחר מענה לשאלות אלה, מוצג סיפורם של מנהלים בארגונים אשר פוגשים במסגרת תפקידם ביועצים ארגוניים חיצוניים. הספר חושף את הדרמה המתרחשת מאחורי הדלתיים הסגורות של קשר הייעוץ האישי, שכן לקשר המקצועי הייחודי הזה מביאים המנהלים את מצוקתם, ובעיקר את המפגש האישי שלהם עם התפקיד הניהולי – ידע וכישורים לצד חוסר ביטחון, דרישות תפקיד תובעניות לצד שאפתנות ומסירות. במקביל, זהו סיפורה של פרקטיקת הייעוץ הארגוני בישראל – את המנהלים פוגשים יועצים ארגוניים אשר מנסים לסייע בדרכים מדרכים שונות, תוך מתן ביטוי לתפיסות מקצוע מגוונות, מרתקות וגם מעוררות תהיות.
רסלינג
מאת: יניב זייד
תיאור: בספר ההמשך לרב המכר “שכנעת אותי!”, חושף בפניכם ד”ר עו”ד יניב זייד - “דוקטור שכנוע” - מומחה בינלאומי לשכנוע ואחד המרצים המנוסים והמרתקים בישראל - את הכלים החדשניים והיעילים ביותר להגדלת הכנסות, בניית אוטוריטה מקצועית, יצירת ושימור קהילת לקוחות, שיווק יצירתי ומקסימום מכירות.
מאת: אבשלום אדרת
תיאור: רובנו רוצים לעשות שנוי משמעותי או לפחות להיות מעורבים בשינויים שישפרו את איכות החיים בסביבתנו ובכך ליצור דרך אופטימית להתמודדות עם קשיים בקרב קבוצות מוחלשות בחברה. בעזרת כלים מעשיים ותובנות מאירות עיניים, ספר זה יגלה בפניכם דרכים חדשות לניהול מיזמים ח רתיים מצליחים - קטנים כגדולים.
הספר נותן כלים מוכחים להגשמת כל חזון, צנוע או שאפתני, בכל תחום. הוא מתאים מאוד ליזמים לבעלי ניסיון ביזמות חברתית או עסקית שרוצים לנהל נכון ובהצלחה מיזמים בעזרת כלים חדשניים, וכן ליזמים חדשים הרוצים לסלול דרכם לשינוי מקורי וחדשני.
מדיה 10 הוצאה לאור בע"מ
מאת: יורם גלי
תיאור: -מדוע חשוב להתנהל נכון עם צוות כדי לשפר ביצועים ולהגדיל הכנסות?
-מהם שלבי ההתפתחות בצוות ואיך מנהלים כל שלב?
-מה עושים כשכל אחד בצוות מושך לכיוון אחר ואיך מאחדים את החברים בו?
-איך מניחים בזמן קצר את התשתית לפעילות צוותית ביחד, שמובילה לתוצאות שיא?
-מהו הטריק המיוחד כדי לחולל את המחויבות הצוותית ואת זו של כל חבר בצוות?
-במה שונה ניהול צוות מניהול קבוצה של אנשים?
-איך נהנים מהעבודה המשותפת, וגם משיגים הישגים משמעותיים?

בשפה ברורה, תוך שילוב סיפורי צוותים מניסיונו האישי האדיר, חושף ד”ר יורם גלי - יועץ בכיר לפיתוח ארגוני ומומחה בינלאומי בהתנהגות צוותית - את הדרכים השונות בהובלה של צוותים מנצחים. עם ניסיון של עשרות שנים ומפגשים עם אלפי צוותים, שונים זה מזה, מציג ד”ר גלי דרכים מתקדמות וכלים פרקטים וחדשניים לעבודה בצוותים ועם צוותים. הספר מתאר את ההתנהגויות, האתגרים והבעיות שניתן לראות בצוותים ואיך מזהים ופותרים אותן בקלות וביעילות.
מדיה 10 הוצאה לאור בע"מ
מאת: מיכל לשם
תיאור: ספר זה מתאים למאמנות, לפסיכולוגיות למטפלות למנחות לעובדות סוציאליות ולכל אישה הרוצה ללמוד כיצד ניתן להשתמש במושג תת המודע, כדי ליצור שינוי עמוק ולהרגיש מצוין.
מאת: ישראל כ"ץ, רועי ליס
תיאור: יש שיאמרו שהחיבור בין המיתולוגיה עתיקת היומין לארגונים המודרניים של ימינו נראה תמוה, שכן מה קושר את אותם סיפורי עמים קדומים ש"היו ולא היו" עם החיים בארגונים של ראשית האלף השלישי לספירה? התשובה לכך כפולה: המיתוסים של העבר, שהפכו לחלק מצופן התרבות המערבית, נוכחים גם כיום, ולצידם נבנים ומתנסחים מיתוסים נוספים הנחזים כחדשים; שכן הכמיהה למיתוס לא התפוגגה בחלוף הימים ויש לה תפקיד גם במציאות המפוכחת לכאורה של זמננו; שכן גם החתירה לרציונליות מושלמת והאחיזה באמת העובדתית ובמה שנחשב "מבחן התוצאה" כעוגן עיקרי לפעולה הארגונית היא בגדר מיתוס. ספר זה מותח קו מחבר בין המיתולוגיות הקלאסיות לחשיבה הארגונית בת-זמננו; הוא מזמין את הקורא למסע המפגיש בין תמות מיתולוגיות קלאסיות להתמודדויות עכשוויות בהחלט, כמו למשל שאלת הבריאה והיצירה החדשה, אתגרי גבורה ושינוי, סיפורי קשר ומשפחה, המפגש עם רוחות רפאים, ההתמודדות עם גורל ופיתוי וכו'. המיתולוגיות נוכחות וחיות, יש להן תפקיד מעצב ומתחדש בחיים הארגוניים אשר הנם הרבה יותר מאשר יצירות מתוכננות ומהונדסות בלבד. ובכן, כיצד מגיחים מיתוסים בהוויה הארגונית התבונית והתכליתית לכאורה גם בעת הזאת? מהם הסיפורים המיתיים שעולים ומדוברים כיצירות עדכניות? אילו ביטויים יש למיתוסים בתרבות הארגונית ומה משמר אותם? בכל אלה עוסק הספר הנוכחי.
רסלינג
הצג עוד תוצאות