מבוא

מתוך:  > פרקי האבות > מבוא

עמוד:7

מבוא יובל שרלו בכל שנה , למן העשור הקודם , מתקבצים מאות רבות של גברים , נשים ובני נוער , במכללת יעקב הרצוג ליד ישיבת הר עציון , לימי עיון בתנ"ך . שלושת ימי הלימוד המרוכזים , בתוספת יום סיור בעקבות סוגיות תנ"כיות , הם ביטוי ציבורי רחב היקף למהפכה בתחום לימוד התנ"ך בעולם האמונה והנאמנות לדבר . 'ה לימוד התנ"ך מתגלה כחלק אינטגרלי של תלמוד תורה , וכמנוע רוחני מרכזי של המתכנסים הלומדים . מדובר במהפכה של ממש , שכן עד לפני שנים לא רבות , התנ"ך כלל לא היה חלק מסדר הלימוד של לומדי התורה בישיבות . המהפכה הזו ניכרת בבתי מדרש של ישיבות רבות , שנקבעו בהן שיעורים בתנ"ך ובפרשנותו , התופסים מקום מרכזי בסדר היום . עיון בתנ"ך תופס חלק חשוב גם בביטאונים התורניים היוצאים בישיבות . מדוע היה צורך במהפכה ביחס לתנ"ך ? הלוא התנ"ך הוא ספר הספרים , והוא יסוד האמונה כולה , והמקום היחיד שבו יש לנו מגע עם דבר ה' באופן ישיר ! מדוע לא היה התנ"ך חלק בלתי נפרד מעולם הלימוד התורני ? מדוע נלמדה רק התורה , וגם זאת בדרך כלל לאור הפרשנות המסורתית , אך לא נוצר מגע ראשוני ובלתי ישיר עם התנ"ך , בבתי המדרש הקשורים בתורה באמונה עמוקה ? ניתן לסמן שלוש סיבות עיקריות לכך . הראשונה היא העמדה הכללית בדבר הלימוד המסורתי . המשנה הפותחת את מסכת אבות

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר