מבוא למהדורה העברית - אורית שר

עמוד:8

שלי היא שכל אמן הוא עולם בפני עצמו , אוצר בלום עם מפה ייחודית לו . אין מערכת חוקים קבועה המנחה כיצד להגיע לאותו אוצר - וזה אולי הכלל היחיד שכדאי לזכור בכל תהליך של למידה . בכל פעם שמגיע אלי שחקן אני עומדת מולו ולא יודעת לאן הדרך תוביל - וכך בדיוק ראוי שיהיה . ועדיין , העולם מתפתח , הכישורים החברתיים והתקשורתיים משתכללים , וגם עולם האמנות משתנה . אמנות הסיפור משתנה כפי שאמנות המסך והבמה משתנה , ולעולם יהיו כלים להתעדכן לתוכם . כמו הטבע , כך הנפש המשתנה - בהתאם לתזוזות העולם . לא נוכל לחדול מלחקור את עצמנו ככלי העברתי המספר סיפור , ככלי המעורר השראה . בספר שלפניכם יש חומר מצוין לניסוי . בדקו אותו על בשרכם . מדדו אותו כמו בגד חדש , הרגישו אם מתאים הוא למידותיכם . אין קיצורי דרך . מהות חיי השחקן היא החיפוש . הצגת החיפוש בזמן אמת היא הנוכחות . אמן לעולם עוסק בחיפוש - הוא אינו רוצה למצוא . תחושת הביטחון היא האויב הגדול ביותר , משום שהיא גורמת למנוחה ולהזנחת החיפוש אחר הדיוק הנשגב . הצלחה כזו היא שקרית , משום שדיוק וביטחון אינם ניתנים להשגה - החתירה אליהם לעולם תהיה שם . הצלחה , ביטחון , דיוק ואמת הם מושגים יחסיים ובלתי מציאותיים - קבלת תהליך הניסוי והטעייה היא היחידה הניתנת כערך מוחלט . להיות שחקן זה להיות בן - אנוש , קודם - כל אדם . וכשאר בני - האדם , שחקן נדרש לחפש ללא הרף אחר זהותו . בשונה מהם , הכלים העומדים לרשותו הם כליו של רב - גנבים , אשף ההתחזויות , קרימינל גאון המשכלל את איכות פשעיו , עד שאמנותו כופה עליו בדידות נצחית , בדידות שרק הניסיון יכול להמתיקה . אמן הוא קרקס של איש אחד . רבים הספרים שנכתבו עבור השחקן . זהו ספר ממוקד וקרוב מאוד למה שנדמה בעיני כספר הדרכה הוגן . הספר ימצא את ייעודו אצל כל אדם המבקש להעמיק בעבודת המשחק , והוא אינו מיועד אך ורק לשחקנים . במאים , תסריטאים , מקצוענים וחובבים - כולם ימצאו את עצמם מפיקים תועלת מהספר , שמצליח באופן ייחודי ומרתק לשלב בין תיאוריה חדשנית לבין פרקטיקה המעוגנת בניסיונה ארוך השנים של המחברת . מצאתי את הספר אחרי חיפושים רבים שערכתי במהלך עבודתי כמדריכת שחקנים בהוליווד - גוב תעשיית החלומות . זכיתי להכיר שם במאים מהשורה הראשונה ומאמני שחקנים מהליגה המובילה . עבדתי איתם , התווכחתי

הוצאת אסיה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר