עם הספר

עמוד:11

ואכן , כך ארע ל 36 הנפילים מן הספר הראשון , לאותם אלו הנזכרים בספר זה ולרבים אחרים שאינם מתפרסמים בספרים , אך ביומני הם מתועדים בדקדקנות . וכמו המטיילים הפוקדים את פרחי הבר , הוואדיות ואתרי העתיקות , רבים כיום עושים את דרכם בטיול מאורגן או במכונית המשפחתית , אל חרשי הנחושת , הפותחות בקפה , המרפאים העממיים ואורג השטחים בגליל . ועצתי למטיילים : א . ראו בספר זה , כמו בקודמו , מדריך טיולים לכל דבר . ב . כדאי לשלב את מראות "נוף האדם" באתרי טבע ונוף , שכן בביקורים התכופים יש משהו מייגע . מרבית האומנים הם באים בימים , וזמן רב יעבור מתחילתו של הביקור ועד שניתן יהיה לראותם במלאכתם , הלכה למעשה . ג . תשורה קטנה לאומנים תתקבל תמיד בברכה . ד . למרפאים ולעושי הנפלאות יש לבוא בקבוצות קטנות בלבד ועם סיפור מצוקה אישית אמיתי " ) !!! באנו עם מוישל'ה . בעייתו היא שאיננו נרדם בלילה" וכד . ( ' ה . ידועת השפה הערבות אוננה תנאי לביקור . מרבית הנוגעים בדבר דוברים עברות ברמה זו או אחרת . בכל מקרה , בהגוע המטולל את ביתו של האומן מיד צץ מאי מזה מתורגמן מתנדב . ו . וכיצד מגיעין ? שואלין ושואלין ושואלין . אין כל טעם ללמוד בעל פה את מפת הכפר , שכן היא משתנה לבקרים . מוצע במווחד לשאול למקום מגורו האומן או המרפא את הצעירים בגיל תיכון השולטים בעברית ו"מבינים ענויף . יש להזכיר בכל מקרה את עיסוקו של בעל הדבר . ז . אין להיבהל מהתכחשות מוחלטת לשם , לעיסוק וכד , ' הנובעום , בדרך כלל , מאי הבנות . יש להתעקש ולהמשיך לחקור . חלקם של המרפאום ועושי הנפלאות מכחישום עיסוקם ביודעץ . מן הראוי להוכיח אמינות ונחרצות , וסופה של האמת להתגלות ... ח . מלת המפתח בביקורים אלה היא היכולת לתקשר , ליצור שוחה , מעבר למגבלות השפה . נעיצת מבט בוהה באומן או במרפא לא תעלה דבר ... ט . מרבית ערביי הגלול שמחים מאד לבוקורים אלה . באמצעותם הם זוכים שוב לעדנה ולתשומת לב לאומנויות העבר . רובם מודעים לכך כי לעיסוקם אין דור המשך והם נהנים מכך שמתענים בהם בטרם ירד המסך .

הוצאת ספרים אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר