פתח דבר מחדר הפלאות לקובייה הלבנה ובחזרה

עמוד:6

על שדה האמנות נכללו תוך פיתות מודעות א 0 ת 0 ית פולי 0 ית חדשה , המערערת על המצע הנורמסיב שעליו מבוססת האמנות העכשווית . יואב מטוס בוחן את מערכת יחסי הגומלין המורכבת המתקיימת בין האמן לקהל / קהילה , זאת באמצעות תערוכת רחוב שהתקיימה בקורבישטראסה , בשכונת המהגרים קרויצברג בברלין . ( 2008 ) האתר שימש בתקופת המלחמה הקרה כמחסן לצורכי חירום . לפני כשנה הפך המקום לזירת תצוגה אינסראקסיבית , שאירחה תערוכת רחוב גדולה . באמצעות בחינת היחס הסעון של קהילת המהגרים אל המרחב הגרמני , שהפך זה מכבר לביתם , ביקשה התערוכה לממש את התפקידים הפוליטיים שנשא האוונגארד על כתפיו . דומה כי את מקומם של פרויקטים מסוג זה ממלאים בישראל בעיקר ארגונים חברתיים שונים . גלריות , כמו אנטיאה " ) קול האישה , " ירושלים , ( ברבור ( ירושלים , ( דילה ( ירושלים , ( בית ארוותי ( תל אביב , ( זוכרות ( תל אביב , ( הגדה השמאלית ( תל אביב ) ועוד , משלבות אוונגרדיות אמנותית אקספרימנטלית עם שירותים חברת"ם פוליט"ם . התקת שדה הייצוג מן המרחב הסטרילי אל המרחב הקהילתי , מן המונומנטלי אל היומיומי , מרחיבה את התפקידים המסורתיים של חלל התצוגה ושופכת אור חדש על התפקיד החברתי המוגבל שממלא החלל הקונבנציונלי . חלקו המקומי של מדור התערוכות בגיליון 35 מוקדש לתערוכות המוצגות בכמה מגלריות אלו . חלקו הבינלאומי של המדור תערוכות והמדור קו התפר חותמים גיליון זה בהיפוך מסקרן . אדוארד רובין בוחן את התמורות שהתחוללו בשדה האמנות הבינלאומי מאז יצאה האמנות מן הסטודיו של האמן אל השוק הכלכלי , וזאת באמצעות סיפור המקרה של היריד שהתקיים לאחרונה במוסקבה . רבקה רז סוקרת תערוכות המשלבות בחלל הגלריה מגדל "מודרני " שקרס ( דיאנה אל חדיד ) ומבנה סיני מסורתי " ) טולו . (" הכנסת החוץ ( המבנה ) אל הפנים ( חלל התצוגה ) היא פרק נוסף במתח האינסופי המתקיים בין האמנות לייצוגיה , בין הסביבה לאובייקט , בין הקונבנציונלי לאלטרנטיב . גיליון זה חב את קיומו לרחל סוקמן שנרתמה לרעיון וסייעה בנדיבות אין קץ להוצאתו מן הכוח אל הפועל , ולקציעה עלון שהייתה בין יוזמות הפרויקט ותרמה לו מתובנותיה . תודה גדולה שלוחה לשתיהן . ? ' ראו התערוכה "קולות אחרים , חדרים אחרים , " שאצרה סחן ? לנדאו בהשראת חדר הפלאות האירופי מן המאות ה 6 ו וה 1 7 במוזיאון ישראל בירושלים בשנת . 2006 2 בן עמוס אבנר , "לא למלכים בלבד , " מוזה ו . 35-32 : ( 2000 ) 3 אריאלה אזולאי , "ללמוד לראות ( אמנות , ' ( עיונים בחינוך 2 : 2 ( תשנ " ז , ( עמ י . 92-78 4 תמר כתריאל , "לספר את ארץ ישראל : אתנוגרפיה של מוזיאון לתולדות ההתיישבות , " בתוך מילות מפתח ( אוניברסיסת חיפה , , ( 1997 עמ י . 78-56 5 ז י אן בודריאר , "אפקכו בובור , " סימולקרות וסימולציות , תרגום : אריאלה אזולאי ( תל אביב : הקיבוץ המאוחד , , ( 2007 עמ י . 65 6 אריק סאדן , "פני שסרו אורבאנ"ם / נוריסוריות 0 קס 0 ואליות : שירה , אדריכלות 0 & כנולוגיות עכשוויות , " הערת שוליים 8 , ( 2004 ) 9 עמ י . 9-7 0 7 ל בן צבי , ק 0 הגר — אמנות פלססינית עכשווית וקס ביוגרפיות : שש תערוכות יחיד בהגר גלריה לאמנות , יפו ( יפו : עמותת הגר , . ( 2006 8 ראו התערוכה המקיפה "מרחב פר 0 י / מרחב ציבורי " שהוקדשה להם בחלל גלריית הקיבוץ בתל אביב ( אוצר : יניב שפירא , . ( 2008 מורן שוב , המבט , הארור , , 2008 תצלום מעובד ב 0 ו 0 ושו 0 חלון אמנות ננה היקרה Moran Shoub , The Gaze , The Other , 2008 , photograph processed in Photoshop Dear Noga Art Window , Jaffa

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר