|
עמוד:144
הטובה לתת ציונים החל 7-מ עד , 9 לתלמידי הקבוצה החלשה 4-מ עד , 6 והקבוצה הבינונית את ציוני הביניים , בלי להגיע לקצוות" ( שם . ( 22 : שרגא עדיאל , מנהל "המרכז למוסדות חינוך טעוני טיפוח , " מי ששימש כמשנה למנכ"ל המשרד וכיד ימינו של השר בהנחת היסודות למסלול המיועד לתלמידים מזרחים , מיהר לתקן את המורה ממעלות ולהכריז על העמדה אשר תנחה להבא את מערכת החינוך בעניין הציונים לתלמידי ההקבצות השונות : "אתם תקבלו הנחיות עוד השבוע ... ההנחיה שתינתן לא תהיה ברוח הדברים שהשמיע החבר ממעלות . ההנחיה היא שיש לתת ציון בהתאם להישגים של הקבוצה . כי אחרת הרי אנחנו מערערים את כל הבטחון של הילד . הטוב בקבוצה החלשה קיבל ... 'טוב' וקיבל 'כמעט טוב מאוד' וקיבל 'טוב מאוד' ופתאום אנחנו נגביל אותו במיטת סדום של ציונים ונאמר שהוא יכול לקבל רק ? 4-6 ההנחה היא שיינתן ציון יחסי , אבל יירשם בסוגריים מהי הרמה , ויירשם 'טוב מאוד' ובסוגריים : 'רמה ג" או "טוב מאוד" ברמה א "' ( שם . ( 30-31 : כאמור , ארן יצא מעודד משני הכינוסים של המנהלים והמורים . המסר שקיבל מאנשים אלה , רובם ככולם אשכנזים ותיקים , היה שמדיניות ההפרדה להקבצות , לא זו בלבד שהיא מקלה על עבודתם , אלא שהיא אף מיטיבה עם התלמידים המזרחים . בוועד החינוך היו הדיונים מורכבים יותר , ופחות חד-משמעיים בכל הנוגע לתמיכה במדיניות שר החינוך . כאמור , ועד החינוך הורכב על-פי מפתח מפלגתי : על שורותיו נמנו , בין השאר , רות הקטין ממפא"י , אמה תלמי ממפ"ם , משה אונא מן המפד"ל , הרב קלמן כהנא מאגודת ישראל , שושנה פרסיץ מן הציונים הכלליים , אסתר רזיאלנאור מחרות . לצדם שימשו בוועד החינוך גם אנשי אוניברסיטה , וביניהם הפרופ' סיני אוקו , ד"ר אורציון ברתנא , ד"ר א . קצנלבוגן , פרופ' חיים חנני , ד"ר אלכסנדרה פוליאקוב-מייבד . כמו כן נמנו על הוועד כמה מראשי משרד החינוך : ד"ר ברוך בן יהודה , מי שהיה המנכ"ל הראשון של משרד החינוך ; שרגא עדיאל , מנהל המרכז לטיפוח , ויעקב שריד , מנכ"ל המשרד . רובם המכריע של חברי הוועד היו אשכנזים ותיקים בארץ . אם לשפוט על-פי השמות המוזכרים בפרוטוקול של הישיבות , היו בו שלושה חברים מזרחים או ספרדים :
|
|