להתקדם באופן אישי ולהתבולל על הנהגת ההקבצות בישראל

עמוד:140

ארן התמנה לראשונה לשר חינוך בשנת . 1955 1960-ב התפטר לאחר שהממשלה לא אישרה את הצעתו להעניק הכרה בפועל לארגון המורים העל-יסודיים , שביקש לפרוש מהסתירות המורים ולהשיג תנאי שכר משופרים לחבריו . ארן חזר למשרד החינוך , 1963-ב כאשר שותפו לדרך בתוך מפא"י , לוי אשכול , הרכיב את הממשלה . עתה , כאשר הוא בוטח בתמיכתם של אשכול ושל ספיר , הוא פעל להנהגת הרפורמות החינוכיות הגדולות שלו : הרפורמה בחינוך התיכון , מצד אחד , והנהגת המסלולים הנפרדים , לבני הוותיקים ול"טעוני הטיפוח . " ההקבצות היו מרכיב מרכזי במסלולים הנפרדים . בתום השנה הראשונה להנהגת ההקבצות קיים ארן שתי סדרות של דיונים , במטרה ללמוד על התגובה הציבורית ועל התגובה המקצועית למדיניות החדשה . הסדרה האחת התקיימה במסגרת ועד החינוך , גוף מייעץ לשר החינוך שהוקם בתוקף חוק חינוך ממלכתי משנת 1953 ואשר מונה על-ידי שר החינוך באישור הממשלה . הוועד , שנבחר אחת לארבע שנים , היה מורכב מכששים עד שמונים חברים , מהם חברי כנסת , נציגי רשויות מקומיות , אנשי חינוך , אנשי ציבור , עובדי המשרד ונציגי הסתדרות המורים ( שנתון הממשלה , . ( 1958 : 205 הוועד הורכב על-פי מפתח מפלגתי . הדיון הראשון בוועד החינוך התקיים . 11 . 5 . 64-ב הדיון השני , שהיה גם הדיון המסכם , נערך חודש לאחר מכן , , 15 . 6 . 64-כ בהשתתפות השר . במקביל השתתף השר גם בשני כינוסים של מנהלי בתי-ספר ומורים . הכנס הראשון נערך בתל-אביב , ככל הנראה בחודש אפריל 1964 ( תאריך הדיון לא מצויין בפרוטוקול המצוי בגנזך המדינה ) והשתתפו בו מנהלים ומורים ממחוז המרכז . הכנס השני נערך בחיפה , , 4 . 6 . 64-ב והשתתפו בו אנשי חינוך ממחוז חיפה והצפון . מנהלי בתי-הספר והמורים העניקו לארן את מלוא תמיכתם בהנהגת ההקבצות . ארן עצמו סיפר לבאי כנס המנהלים והמורים השני , שנערך בחיפה , כי בסיום הכנס בתל-אביב , שבו השתתפו 200-כ מנהלים ומורים , הוא ביקש לערוך הצבעה : "מי בעד הקבצה , מי נגד . כמעט כולם היו בעד , נגד לא היה אף אחד , היו כמה מפקפקים" ( כנס מחוז חיפה והצפון , , 4 . 6 . 64 ג"ה , גל , 1409 / עמ' . ( 31

ברירות הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר