|
עמוד:134
. 2 חוסר הנעה ( מוטיבציה ) מספקת לקראת לימוד הקריאה . . 3 חוסר יכולת לעמוד בפני כשלונות . . 4 חוסר הרגלי חינוך יסודיים . . 5 מחסור במושגי לשון בסיסיים , המשמשים לנו יסוד להקניית ידיעות ולהרחבתם , והקיימים בספרי הלימוד שלנו . חוסר הבשלות במה מתבטא חוסר הבשלות : . 1 התפתחות פיסיולוגית בלתי שלמה בשטח השליטה המוטורית , השמיעה והראיה . . 2 חוסר היכולת ( או הקושי ) לקלוט במבט את התמונה בשטח מאונך ולהעבירה לשטח מאוזן ( העתקה נכונה מן הלוח לדף . ( . 3 חוסר קואורדינציה בין העין ליד ... . 4 חוסר יכולת להבחין , מבחינה חזותית , בין צורות שונות וגדלים שונים . . 5 הקושי לעבור מתפיסה תלת-מימדית ( מוצר שלם ) לדו-מימדית ... . 6 חוסר יכולת להבחין , מבחינה אקוסטית , בין צלצול מלים דומות או שונות . . 7 גיל שכלי נמוך מהגיל הכרונולוגי . . 8 חוסר יכולת להבין או לעקוב אחרי הוראות פשוטות . . 9 חוסר יכולת לבטא עצמו ומחשבתו בבהירות ובפשטות . . 10 חוסר נסיון עם עצמים ופעילויות ( חיות-בית , צעצועים , כלים ) שעליהם הוא ישמע , ילמד ויקרא בבית-הספר ' . ' .. ( משרד החינוך , . ( 1964 על רקע דעות ועמדות שכאלה , יכול היה המימסד החינוכי של שנות , 60-ה במשרד החינוך , ברשויות המקומיות , באוניברסיטאות ובסמינרים למורים , לחבור עם תפיסות שהתהוו בקרב המימסד הוואספי - לבן , אנגלו-סכסי , פרוטסטנטי - של ארצות-הברית בשנות , 20-ה ואשר הרקע שלהן היה רחוק ושונה כל כך מן המסורת האידיאולוגית של תנועת העבודה , ששלטה באותם ימים ביד רמה במנגנון המדינה . הצעד המעשי הראשון לקראת הנהגת ההפרדה להקבצות במערכת החינוך הישראלית ננקט , 1963-ב במסגרת ניסוי נרחב שנערך בעיר באר שבע - עיר שמרבית אוכלוסייתה היתה מזרחית - בהנהגתו של אריה סימון , מי שהיה מנהל מחוז הדרום של משרד החינוך . במסגרת
|
|