הקדמה

עמוד:11

התפתחותו של תיאטרון המחול של וופרטל מראשית דרכו וער ההווה . בצר הפרקים העוסקים באמצעים האמנותיים ובעבודה עם השחקנים רקדנים , עומדים במוקד הספר תיאורים נפרדים של היצירות , המנסים להאיר בכל פעם הבט מסוים של העבודה ( תלבושות , עיצוב במה , מוזיקה , שפה . ( 'ובו כל תיאור מתייחס לגרסת הבכורה של יצירה , שגם לאחר שהוכנסו בה בהמשך שינויים היא נותרה נאמנה לאמירתה הבסיסית . הספר נמנע במודע מהערכה או מהשוואה היצירות זו לזו , ולו רק מתוך כבוד למכלול היצירה , אשר , אפילו לפי אמות המידה שלה עצמה , ידעה רגעים קשים ובכל זאת היא עולה מעל לממוצע . עבודתה של פינה באוש שבה ומציגה את השאלות המהותיות הכרוכות בריקוד ואת הבעיות היסודיות של תקשורת בין אישית . אפשר להבינה אך ורק כמכלול , כחקירה מבריקה , מתמשכת ורבת פנים של עקרון הכמיהה . מבחינה זו , ספר זה מקרב אל יצירה , שהריקוד חב לה אולי את הפתיחות החשובה ביותר לעבר המודרניות . איש , כידוע , אינו כותב ספר לבד , ללא תמיכה . לכן ברצוני לנצל הזדמנות זו ולהודות לכל האנשים שתרמו להיווצרותו של ספר זה . בראש ובראשונה , אני מבקש להודות לפינה באוש על שסיפקה לי בראיונותי עימה ובשיחותינו האישיות הרבות מידע על עבודתה ועל האופן שבו היא רואה את העולם . ידידותנו העשירה את עולמי הרבה מעבר לספר זה . על עצותיו החשובות והמועילות , תודה גם לרונלד קיי , שניהל איתי שיחות ארוכות ויסודיות על הטקסטים . בזמן התחקיר , התגלו בנדיקט בייה , קלאודיה אירמן , מריון ציטו ומתיאס שמיגלט כשותפים סבלניים ונדיבים . גריגורי צ'קוב העמיד לרשותי סרטי וידיאו מן הארכיון העשיר של הלהקה בכל עת שאלה נדרשו לי . מתיאס בורקרט שלף מזברונו האנציקלופדי תשובות לשאלותי על מוזיקה וסיפק לי עצות חשובות . לאורס קאופמן אני מורה על שקרא את כתב היד ברוב תשומת לב ואימת עובדתית את הכתוב

הוצאת אסיה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר