פתח דבר למהדורה החדשה

עמוד:9

פתח דבר למהדורה החדשה כתבתי את טרפסיכורה * בסניקרס בשנים . 1978-1973 כשהתחלתי בכתיבת הספר , שימש המונח "פוסט מודרני" רק לעתים רחוקות לאפיון סוג המחול שעליו כתבתי , אך עד השלמת הספר נעשה המונח נפוץ יותר בתחום המחול וגם בתחומי האמנות האחרים . עם זאת , מאז פרסום הספר ב , 1980 נהיה "פוסט מודרני" למונח שעוסקים בו חדשים לבקרים מבקרים וחוקרי ההיסטוריה של התרבות מכל התחומים . החלטתי להשאיר את המילים המקוריות כמו שנכתבו , אף על פי שהיום הייתי בוחרת לנסח כמה דברים אחרת , בעיקר בהקדמה . המחקר שערכתי על ג'דסון דאנס ת'יאטר בשמונה השנים האחרונות סיפק לי פרספקטיבות חדשות וגם עובדות חדשות על אותה תופעה יוצאת דופן , אך אלו פורסמו כבר בספרי . Democracy ' s Body . Judson Dance Theater 1962-1964 השקפותי על המחול המודרני נעשו פחות פרובוקטיביות ויותר מורכבות , אך תפיסת המחול המודרני ההיסטורי כסדרת עבודות אוונגרד וכן יחסיו לשאר תרבויות המחול השונות - לא רק למחול הפוסט מודרני , אלא גם לבלט ולמסורות עממיות ופופולריות מערביות ולא מערביות - חייבים להיות נושא למחקר עתידי . כמו כן , ברצוני לחזור בי מהצהרתי המפתיעה טרפסיכורה nrm : ( Tepyixopq ) מתשע המוזות , אחראית על המחול ועל השירה . היא בתם של זאוס , אבי האלים , ושל מנימוסינה , אלת הזיכרון , ושמה נגזר מהמילים "עונג" ( טרפו ) ו"ריקוד" ( כורוס . (

הוצאת אסיה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר