|
עמוד:3
תוכן העניינים מבוא 7 pn ? Mao : 1 mnm n לידע פדגוגי-דידקטי בהוראת המתמטיקה 15 1 . מגמות חדשות בהוראת המתמטיקה 16 2 . מרכיבי הידע המאפיינים פעילות מתמטית 26 יווידת הוראה : 2 חשיבה מתמטית בגיל הרך 37 . 1 מיומנויות חשיבה מתמטית בגיל הרך 39 . 2 היבטים פסיכולוגיים והתפתחותיים בחשיבה המתמטית בגיל הרך 51 שלבים ומגבלות בהתפתחות החשיבה המתמטית 51 שלבים והיבטים ברכישת מושגים מתמטיים 68 . 3 התאמת דרכי הוראה במתמטיקה לשונות בין לומדים 78 שונות בסגנון חשיבה ולמידה 79 שונות בדרכי עיבוד המידע 87 יחידת הוראה : 3 מאגר "עוד מעט חשבון" כמודל לבניית תכנית הוראה לפיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרך 97 . 1 שלב תכנון-על - בניית המסגרת לתכנית הוראה לפיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרך 99 . 2 שלב תכנון מפורט - תכנון פעילויות לפיתוח חשיבה מתמטית 105 מאפייני פעילויות ומאפיינים קוגניטיביים כבסיס לבחירתן 106 עקרונות דידקטיים כבסיס לתכנון פעילות 108 יישום - הכנת תכנית הוראה 118 ? חידת הוראה : 4 הוראת מושג המספר בגיל הרך 125 1 . מבוא - היבטי המספר וייצוגיו 128 2 . מושגי יסוד כשלב במוכנות לקראת לימוד מושג המספר 142 3 . ההיבט הסידורי והספירה 148
|
|