תוכן העניינים

עמוד:6

פרק שביעי תורת הסגנון של ולפלין ההתפתחות הפנימית של האמנות ; 119 מפעלו של ולפלין : 119 השכבה של 'דימויי תמונה' ; 121 ' תולדות האמנות' בלי שמות ; 124 הקטגוריות של ההשוואה ; 127 קלאסי ובארוק ; 131 הקונצפציה ההיסטורית 134 פרק שמיני משנתו של מאכס דבורז'אק הרקע האינטלקטואלי ; 136 מפעלו של דבורז'אק ; 137 תורת 'ההבנה' ; 144 צורה ורוח באמנות הגותית ; 146 האופי ההבעתי של הצורות ; 151 תולדות האמנות ותולדות הרוח 153 פרק תשיעי וארבורג : הדימוי החזותי , עוצמתו ותולדותיו התהוותה של האיקונולוגיה החדשה ; 155 'התמונה' ; 157 זיכרון סוציאלי ; 160 משמעותה של המורשת הקלאסית ; 161 דמות העולם העתיק ; 163 'נוסחאות פאתוס' 167 פרק עשירי פאנופסקי : 'אופן הפעולה' של האמן ההקבלות בין אדריכלות גותית ואסכולאסטיקה ; 172 המושג של 'אופן הפעולה' ; 175 הזיקה ההיסטורית בין האדריכל ואיש האסכולה ; 181 משמעותו של 'אופן הפעולה' ; 184 'מסורת הדימויים' ; 185 הפירוש האיקונולוגי 186 רשי מת הלוחות לוח א . טורסו מבלוודרה . רומא ; לוח ב : מלחמת האמאזונות ; לוח ג : יאן ואן אייק : קטעים מתמונת המזבח של גנט ; לוח ד : ציור א : פולאיואולו : הרקולס נאבק עם ההידרה ; ציור ב : פיר 1 ליגוריו : מותה של פיידרה . רישום מן המאה החמש עשרה ; לוח ה : קטע של שער הקאתד ראלה מרמס [ צרפת . המאה השלוש עשרה ;[ לוח ו : יונה הנביא . פסל מן הכנסיה בבאבמרג [ גרמניה ;[ לוח ז : ציור .-א רישום אלמוני מאסכולת בוטיצ'לי [ המאה החמש עשרה . 2 ;[ ליאונארדו דה וינצ'י : רישום ; לוח ח : אלברכט דירר : מותו של אורםיאוס [ רישום משנת [ 1494

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר