מבוא

עמוד:13

האמת ניתנה להיאמר , כי הידע הוא דבר מועיל וגדול עד מאוד , ואלה הבזים לו מעידים על טיפשותם . אולם אינני מ ייחס לו חשיבות כה רבה 1 כמו האחרים , ובהם הפילוסוף הרילוס , שראה בו את הטוב העליון ודעתו ה ייתה כי הוא מאפשר לנו להיות חכמים ומרוצים . אינני מאמין בדבריו אלה ואינני תומך בדעתם של אחרים , הסבורים כי הידע הוא אבי המידות הטובות וכי יש ל ייחס לבערות את כל המגרעות . גם אם נכונים הם דברים אלה , הם עד יין נתונים לפירושים שונים . במשך זמן רב היה ביתי פתוח לחכמים , כי ידוע שאבי ביקש חוכמה במשך למעלה מחמישים שנה , והתחמם באוהלה של תורה באותה 2 מידת התלהבות שגילה המלך פרנסואה הראשון , שצידד בספרות ולימד עליה זכות . אבי גילה דאגה רבה והוציא כסף רב כדי להכיר מלומדים , וקיבל אותם בביתו כמו היו קדושים . בהיותו נתון במיוחד להשראתה של החוכמה האלוהית , הוא אסף את כתביהם כאילו היו דברי אלוהים ח יים והת ייחס אליהם באמונה , בהערצה וביראת כבוד , משום שלא היה מלומד יותר מאבות ֿ אבותיו . ואשר לי , אני מחבב את המלומדים , אך אינני נמנה עם מעריציהם . פ ייר בונל - מלומד מפורסם בדורו - התארח במשך כמה ימים באחוזתו של אבי בחברת כמה מלומדים , ולפני לכתו נתן לאבי את –––––– נה״ס . 1515 ועד יום מותו .

אוריון הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר