הקדמה: גדעון עפרת קץ־הקץ

עמוד:13

נכתב ) ובין כזו שתתגלה בסופו ( כלומר , בתום קריאתו . ( כך או אחרת , המשמעות היא זו שהיתה או זו שתהיה , אך לפי שעה איננה . הבטחה , אשר כל סימן אינו כי אם השהייה נוספת של בוא האמת , השהיית venirn של . "אורח"ה במישנתו של דרידה , אירוח האחר - ( hospitalite ) אידיאל מבוקש ממטבחו של עמנואל לוינאס — עניינו יותר בנכונות האירוח מאשר במימושו . כלומר , כל עוד עסקינן במשמעויות לשוניות . האם לא למדנו כבר ב 1915 מח . נ . ביאליק שהלשון מכסה יותר משהיא מגלה ? מבחינות אלו , המארקסיזם , אשר סטיוארט סים מייחס לדרידה , נושא בחובו פסימיות לא מארקסיסטית : כי כל הבטחה של גאולה ושל אמת , ותהא זו דתית או אידיאולוגית או פסיכולוגית וכוי , נידונה לאי מימוש . האמת - אותו מסומן שהשמיד את עצמו במו הפיכתו למסומן לשוני - תמשיך להסתתר בחשכת חביונה , להבטיח הבטחותיה , אך אין היא בת חילוץ . זו המשנה שהפנים דרידה ממרטין היידגר ( ובפרט מספרו , עקרון - התבונה , : ( 1956 כל ביקוש אחר הקרקע היציבה של האמת , 01-ה ן , 01011 דן את המבקש V - Abgrund לתהום , לאפילה שממנה שולחת האמת שמץ קרני אור וממנה לא תגיח עד תום לעולם . השמש , אש האמת , שורפת את עצמה : זוהי השואה שבתוככי האמת ( שואה , — hoios caustos שריפת הכול . ( לנו נותר רק האפר של האמת , והגעגוע . הרי לנו תשובתו היהודית של דרידה להבטחה המטאפיזית הגדולה של מחשבת המערב מאז ימי אפלטון , הלא היא הבטחת השמש , אור הדעת , אור הישועה . במפעל האדיר של פרשנותו לגדולי הפילוסופיה , שב דרידה ומיקם את השמש הזו במערה . כאן , לא רק המארקםיזם הפך לרוחות מת ולאפשרות בלתי

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר