הקדמה ילדים לא נולדים אלימים

עמוד:13

בחלקו האחרון של הספר מובאת תוכנית התערבות מונעת לגיל הרך המתבססת על ידע זה . פיתחנו אותה במסגרת עבודתנו באוניברסיטה העברית . התוכנית "ללמוד לחיות ביחד" מכשירה גננות ומטפלות לעבודה עם ילדים בקבוצה , במטרה לטפח כישורים רגשיים וחברתיים ולתרום למניעת אלימות בין ילדים . אנחנו תקווה שהידע המובא בספר יעזור להורים לעזור לילדיהם להתמודד טוב יותר עם קשיים ותסכולים ביחסיהם עם בני גילם , ויהווה תחליף לתפיסה הרווחת , שאין להורים ברירה אלא לעודד את ילדם " להחזיר מכות" ו"לא להיות , "פראייר במקרה שילדים פוגעים בו או מציקים לו . אנחנו תקווה שהספר ייתן לאנשי חינוך ואנשי מקצוע אחרים את הידע והתוכנות הנדרשות להפעלת נוכחות והתערבות מתאימה בעת מגעים חברתיים בין ילדים , ובעת שהילדים חווים חוויות רגשיות שונות בקבוצת הילדים . אם נשכיל להביא לשינוי בסביבה החברתית שיוצרים המבוגרים ולשינוי בדפוסי ההתנהגות החברתית של הילדים , תהיה בכך תרומה משמעותית להתפתחותו הרגשית חברתית של כל ילד , ולאקלים הרגשי חברתי של החברה שבה אנו חיים . הספר מיועד להורים לילדים בגיל הרך , לאנשי חינוך ולאנשי מקצוע אחרים ( פסיכולוגים , עובדים סוציאליים , אנשי מקצוע פארא רפואיים , מנחי קבוצות הורים , רופאים ואחרים ) שעובדים עם ילדים בגיל הרך , ולסטודנטים המתמחים בתחומים אלו . הוא מיועד לכל מי שסקרן לדעת יותר על ההתנהגות החברתית של ילדים בגיל הרך ועל האתגרים הניצבים בפניהם בהתפתחותם הרגשית חברתית . כל השמות המופיעים בדוגמאות ובתיאורי המקרים הם שמות בדויים .

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר