תוכן עניינים

עמוד:618

חינוך אינה נעשית לאור כללי הפרשנות החוקתית , וזאת בניגוד לחקיקה אחרת בתחום זכויות היסוד של האדם . ה . בעיות קשות יכולות להתעורר בהקשר לשוויון בחינוך . כאמור , החקיקה הישראלית אינה מכילה הוראת חוק כללית הקובעת את הזכות לשוויון בחינוך . הוראות החוק המסדירות את נושא השוויון בחינוך הינן חלקיות ונוגעות במגזרים ספציפיים בלבד . נוסף על כך , אף הוראות חוק כלליות ובעלות אופי עקרוני , כגון סעיף 3 א לחוק יסודות התקציב , מסויגות בחוק יסודות התקציב עצמו , ואינן חלות על מוסדות החינוך העיקריים של המגזר החרדי ( מוסדות החינוך העצמאי ומוסדות מעיין החינוך התורני . ( לסיכום , הזכות לחינוך סובלת כיום מהגנה משפטית חלקית שאינה מספקת , ונראה שהגיעה העת להכיר בזכות החוקתית לקבל חינוך . נוסף על כך קיים צורך בפיתוח המימד החוקתי של יתר זכויות החינוך , אך את הדיון הפרטני בהן נשאיר להזדמנות אחרת . 183 נציין כי ביום 17 . 6 . 2002 הגיש חבר הכנסת יוסף פריצקי הצעת חוק פרטית שבה מוצע כי הזכות לחינוך תזכה במעמד של זכות יסוד . ראו הצעת חוק יסוד : הזכות לחינוך , , 2002-ב"תשס כפי שהיא מופיעה באתר האינטרנט של הכנסת : . privateiaw / data / 15 / 3853 . rtf ] ( last visited on 24 / 4 / 2003 ) [ URL : http : // www . knesset . gov . il / כמו כן ראו הצעת חוק יסוד : חינוך לכל שהונחה על שולחן הכנסת החמש עשרד , ביום 5 ביוני 2000 על ידי ארבעה עשר חברי כנסת מכמה סיעות .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר