ה. סיכום והצעות להמשך

עמוד:194

מעלה טובה , אלא היא עצמה מעלה טובה : ואיננו נהנים ממנה מפני שאנו בולמים את תאוותינו , אלא להפך : כיוון שאנו נהנים ממנה , יש ביכולתנו לבלום את תאוותינו . " כפי שהטבע רוחש משמעויות פועלות משתנות , כך גם התבוננויות ומושגים פילוסופיים . סביר וראוי שתורת המחוללים תהווה מדרגת פתיחה וזינוק להרחבת ראייה והבנה ריאליות יותר של האדם והחי , תוך יצירת מתודות מתאימות של לימוד ועשייה . הקונטרס שואף להתבוננות טהורה ומופשטת , מתוך מטרה "לדרוש את הטוב , " את השלום , דרך הרחבת הכרתנו ותפיסתנו את עצמנו במציאות מושגת , אפשרית . אסיים בדברי אריסטו האומר ומאיר : "אין הכרח שימצא איזה נמצא מן הנמצאים : כי יכול שיהיו אפשרי-מציאות , אך שלא ימצאו עדיין . " 51 בי שפינתה , אתיקה , פרק ה , ' "על עוצמת השכל או על חירות האדם" ( תרגום : י' יובל , ( תל-אביב , 2003 משפט , 42 עמי 52 . 402 אריסטו , מטפיסיקה ( תרגום : ח . י . רות , ( ירושלים תרצ"ד , י"א , פרק וי , סעיף , 4 עמי . 34

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר