ה. סיכום והצעות להמשך

עמוד:193

האנושות נמצאת בתקופה המהווה צומת דרכים במסעה ההיסטורי , בין אותם כוחות הממשיכים לנצל את חרדת האדם , ובין אלו הנאבקים על יצירת חברה שוויונית אוהבת , פחות מפחדת , מגינה ומשתפת . דרכה של האנושות המוכרת לנו שזורה בצמתי דרכים ואפשרויות , אך נראה כי בפעם הראשונה בהיסטוריה האנושות כולה , כקהילה אנושית אחת , חווה את חייה בשיתוף ובהדדיות , אלא שרובם המכריע של יחידיה נמצא בתרדמת הכרתית ומתעלם מראיית המציאות בפועל . תורת המחוללים הגנרית למערכות חיות מהווה תשתית מושגית לתפיסה הולמת של עצמנו ושל המציאות סביבנו , תפיסה המכילה הכרה וראייה של היותנו בני אדם רגישים , חושניים , אוהבים וכואבים , מקווים ומתאכזבים , חיים את דרכנו במעלות וירידות של אנרגיית חיותנו ללא הבדלי סוג ( גזע ) ומין . הפלטפורמה מבארת את פשר התרחשותו של רצף-התמד זרם התודעה היחידני , האישי , ה"אני" הסובייקטיבי ש"אני" מכיר , המתחולל עם המידע המונחל והצבור במאגרי הזיכרון של היחיד , בהדדיות עם המחוללים "הכרה טהורה , " " היסטוגרפיה , " "אושר-עצב , " "הנאה-כאב" ומחוללים אחרים . לצערי , מערכות "בריאות הנפש" המשווקות על-ידי הפסיכולוגיה והפםיכיאטריה נמצאות עדיין בחשיבה ובגיוון הכרתי-הבנתי של פעילויותיו הרגשיות-חושניות של היחיד . מערכות אלה מהוות כר נרחב לניצול הפרט והקהילה , כשאר "מארזי אושר" פופולריים . תורת המחוללים פותחת אפשרויות מחקר חדשות לפתרון בעיות תפקודיותרגשיות ביחיד ובקהילה , תוך שילוב שיטות מחקר אמפיריות עם מחקרים מדעיים חרשים בתחומי המבנה הקינטי של הגנום ודרכי התמרה ותרגומי אנרגיה של משמעויות פועלות . כל בן אנוש באשר הוא אינו פוסק מלפעול , יום אחר יום בחייו , בחיפוש אחר מרגוע ותכלית , ולפעמים הוא חווה את האושר בהיר וצלול , הווה ופועם , כדברי שפינתה : "ברכת האושר איננה פרס על

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר